W okresie styczeń-maj 2013 r. nastąpił dalszy wzrost liczby pierwszych rejestracji używanych autobusów (+11,6%), które zostały sprowadzone do Polski. Krajowi przewoźnicy sprowadzili łącznie 1 452 szt. takich pojazdów.
Analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego i firmy JMK na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów (MSW) wskazują, że w okresie styczeń-maj 2013 r. odnotowano większy niż miesiąc wcześniej wzrost (+11,6%) liczby pierwszych rejestracji używanych autobusów, które zostały sprowadzone do Polski. Krajowi przewoźnicy sprowadzili łącznie 1 452 szt. pojazdów z zagranicznych wtórnych rynków, czyli o 151 więcej niż przed rokiem. Rynek sprowadzonych autobusów to przede wszystkim segmenty turystyczny i międzymiastowy - czyli odwrotnie niż na rynku pojazdów nowych. Dodatkowo można odnieść wrażenie, że im gorzej się dzieje na rynku autobusów fabrycznie nowych tym lepiej na rynku wtórnym, gdzie segmenty międzymiastowy i turystyczny notują znaczne wzrosty rejestracji (odpowiednio +10,3% i +8,8%), podczas gdy na rynku pierwotnym te kategorie nie radzą sobie najlepiej. Podobnie jest z minibusami - wśród nowych pojazdów ten segment jest na minusie, a wśród używanych na plusie (26%). Tej reguły nie potwierdzają tylko autobusy miejskie, gdzie zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym (-31,3%) panuje wyraźny marazm, co jest spowodowane dużymi zakupami nowych pojazdów w ciągu ostatnich 2 lat. Teraz przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej czekają na kolejną transzę unijnego dofinansowania i dokonują tylko niezbędnych wzmocnień nowego taboru. W ciągu pięciu miesięcy br. zarejestrowano: 496 używanych autokarów (+40 szt.; +8,8% r/r); 407 używanych pojazdów międzymiastowych (+38; +10,3%); MINI - 344 szt. (+71; +26%); 132 używane miejskie (-60; -31,3%); oraz 7 używanych gimbusów (+5; +250%).
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek używanych autobusów ma się całkiem dobrze