Więcej używanych autobusów sprowadzonych do Polski zanotowano w I kwartale roku. Krajowi przewoźnicy "ściągnęli" łącznie 792 takie pojazdy. Wśród nich znalazło się 12 lekkich konsrukcji o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) poniżej 3,5t.
W okresie I-III 2013 r. odnotowaliśmy wzrost (+4,6%) liczby pierwszych rejestracji używanych autobusów, które zostały sprowadzone do Polski. Krajowi przewoźnicy sprowadzili łącznie 792 pojazdy z zagranicznych wtórnych rynków, czyli o 35 szt. więcej niż przed rokiem. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, który analizuje sytuację wraz ekspertami z JMK wskazuje, że rynek autobusów przywiezionych spoza Polski imponuje stabilnością – nie ma większych zmian zarówno w ramach całego zbioru, jak i poszczególnych kategorii. Dominują tu segmenty turystyczny i międzymiastowy - odwrotnie niż na rynku nowych pojazdów. Dodatkowo można odnieść wrażenie, że im gorzej dzieje się na rynku fabrycznie nowych autobusów tym lepiej jest na rynku pojazdów używanych. Segmenty - międzymiastowy i turystyczny notują wyraźne wzrosty (odpowiednio o 8,9% i 6,8%), podczas gdy na rynku pierwotnym obie kategorie są słabe. Podobnie jest z autobusami MINI - wśród nowych pojazdów segment dołuje, a wśród używanych jest na plusie (+4,6%). Co do autobusów miejskich - zarówno na rynku pierwotnym (-10%), jak i rynku pojazdów sprowadzanych (-38,2%) notuje się bardzo słabe rezultaty, co jest spowodowane dużymi zakupami nowych pojazdów w ciągu ostatnich 2 lat. Teraz przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej czekają na kolejną transzę unijnego dofinansowania i dokonują tylko niezbędnych wzmocnień swoje nowego taboru.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Rynek używanych autobusów ma się raczej dobrze