EvoBus Polska przygotowała pierwszą w kraju kampanię społeczną na rzecz zapinania pasów bezpieczeństwa w autokarach.
Autobusy są najbezpieczniejszym środkiem transportu, jednak czasami i one ulegają wypadkom. Wówczas zapięty pas zabezpiecza pasażerów od poważniejszych urazów. Dlatego od początku roku EvoBus Polska wyposaża wszystkie sprzedane autokary w pakiet ulotek, które mają uświadomić pasażerom, że warto zapinać pasy. Będą one wkładane do kieszeni z tyłu foteli - podobnie jak w samolotach. Ulotka jest w formie "check listy", gdzie ostatnim, najważniejszym punktem jest zapięcie pasów.
- Pierwsze informacje od klientów pokazują, że akcja spotyka się z dużym uznaniem. Dlatego już teraz planujemy jej rozwinięcie, licząc na wsparcie i nowe pomysły ze strony przewoźników. Razem możemy zmienić mentalność polskich pasażerów, którzy często nie zapinają pasów i nie zdają sobie z zagrożeń, jakie czekają na nich podczas wypadku. Nasze marzenie to uratowanie choć jednego życia, podkreśla Anna Winiarska z EvoBus.
Patronat nad akcję objęła Generalna Inspekcja Transportu Drogowego.
źródło: EvoBus