PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Są pierwsze wyniki badania dealerów "Zarządzanie kapitałem ludzkim"

Autor: MotoKariera, IBRM Samar
18-01-2011 15:05

Jak efektywnie zarządzać dealerstwem i jakie postawy niechybnie prowadzą do spadku tejże efektywności. Jak dealerzy poszczególnych marek poszukują pracowników i które sposoby są najlepsze? Jakie zarobki oferują ASO w różnych częściach Polski i jak często należy szkolić pracowników? Na te i inne pytania odpowiada pierwsze badanie dealerów samochodowych "Zarządzanie kapitałem ludzkim".

Wstępne wyniki pokazują wiele interesujących zależności i niepotwierdzone oficjalnie wcześniej trendy. W badaniu MotoKariery i SAMAR wzięło na razie udział kilkudziesięciu dealerów z całej Polski reprezentujących różne marki i województwa.
Analiza sposobów poszukiwań pracowników pokazuje, że dealerzy korzystają najczęściej z ogłoszeń w prasie (80% ankietowanych), własnych stron internetowych (65%) oraz z wyspecjalizowanych serwisów internetowych (45%). Jednocześnie określają zwykle te metody jako "raczej nieskuteczne" czy tylko jako - "raczej skuteczne" (na czterostopniowej skali od "zdecydowanie nieskuteczne" do "zdecydowanie tak - skuteczne"). Co ciekawe, dużą popularnością cieszą się rekrutacje wewnętrzne, a więc awansowanie i przenoszenie w ramach struktur obecnych pracowników - ten typ procesów organizuje 45% wszystkich dealerów, z czego ponad 80% firm reprezentujących marki Premium. To również przedstawiciele marek z tzw. "wyższej półki" częściej poszukując współpracowników, korzystają z pomocy firm zewnętrznych, wykazując przy tym duże zadowolenie z tego typu procesów i satysfakcję z pozyskanych tą drogą pracowników. Wstępna analiza wyników prowadzi także do wniosków, iż sprowadzanie procesów rekrutacyjnych do przejrzenia CV i rozmowy z kandydatami, wydaje się być przyczyną mniejszego zadowolenia z efektów rekrutacji nowych pracowników. Jednakże dotyczy to tylko określonych stanowisk i działów.

Po analizie pierwszych kwestionariuszy dużym zaskoczeniem okazała się być kwestia wynagrodzeń. Niezależnie od regionu i typu marki w przypadku działów handlowych (zarówno sprzedaż indywidualna, jak i flotowa) wysokości podstaw różnią się między wartością najwyższą, a najniższą zaledwie na poziomie kilkuset złotych netto; szczególnie jest to zauważalne podczas okresu próbnego. Zupełnie inaczej kształtuje się jednak system prowizyjny - dealerzy z większych miast oraz przedstawiciele marek uważanych za marki Premium oferują bardziej atrakcyjne pułapy procentowe i atrakcyjne premie z racji osiągnięcia/przekroczenia targetu. Porównania efektywności dealerstw wskazują na jej powiązanie z konstrukcją systemu wynagradzania pracowników. Jak więc "płacić aby nie przepłacać", a jednocześnie dbać o optymalne wyniki finansowe firmy będzie można wyczytać z raportu stworzonego po analizie wszystkich otrzymanych danych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 982 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP