PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Samar: Jakie auta sprowadzamy spoza Unii?

Autor: IBRM Samar
10-03-2008 12:36
Samar: Jakie auta sprowadzamy spoza Unii?
Import samochodów spoza UE liczony jest raczej w dziesiątkach egzemplarzy/ źródło: IBRM Samar

W ciągu pierwszego miesiąca br. zarejestrowano w sumie 2 665 samochodów pochodzących spoza Unii Europejskiej. Dostępne statystyki Centralnej Ewidencji Pojazdów nie pokazują jednak jednoznacznie ile samochodów zostało sprowadzonych z USA, choć na ten temat krąży najwięcej nieoficjalnych wieści.

Z informacji tych można wyczytać, ile samochodów i jakie konkretnie modele sprowadzane są spoza UE. Instytut Samar wskazuje, że analizując strukturę modelową, z uwzględnieniem pojemności silników sprowadzanych aut można stwierdzić, iż głównym poza unijnym źródłem dostaw samochodów są: Szwajcaria, Norwegia oraz USA i Kanada. Niewielkie ilości aut ściągane są również z kierunku wschodniego, w tym z Chin. Zdecydowana większość sprowadzanych samochodów odzwierciedla specyfikację europejską, co oznacza że decydując się na import bierze się pod uwagę dostępność części zamiennych oraz serwis.
Z rynku amerykańskiego sprowadzane są samochody dobrze znane w Europie, w tym modele z gamy Jeep'a (w tym Grand Cherokee), Chryslera (w tym model Pacifica), a także Audi (w tym A4), BMW (w tym seria 3), Forda (w tym amerykańska wersja Focusa oraz Mustang), Lexusa (w tym najwięcej RX), Mercedesa (głównie M- i E-klasa), Toyoty (m.in. Camry), czy też Volkswagena (w tym Golf 2.5 oraz Touareg).

Najpopularniejszym modelem jest Jeep Grand Cherokee (123 szt.), który zajmuje również czołowe pozycje w dwóch kategoriach wiekowych, do 4 i do 10 lat (odpowiednio 43 i 62 szt.). Za nim znajdują się dwa bliźniacze amerykańskie vany - Chrysler Voyager (91) oraz Dodge Caravan (82). W większości są to modele mieszczące się w przedziale wiekowym 5 - 10 lat. Wysoką pozycją może pochwalić się także Jeep Cherokee, sprowadzany także pod nazwą Liberty (49 szt.). Samar podkreśla, że na II pozycji w kategorii wiekowej do 4 lat - z ilością 40 sztuk - znajduje się niedostępna na Starym Kontynencie Toyota Camry.

Mimo widocznej, w wielu wypadkach znacznej różnicy cen pomiędzy samochodami oferowanymi w Polsce i USA, skala zjawiska importu tych aut nie jest zbyt duża. Samar wskazuje, że ograniczeniem jest nie tylko konieczność dostosowania samochodu do warunków europejskich (np. wymiana lamp), ale także przejścia przez procedurę badań technicznych, który być może niebawem stanie się bardziej skomplikowana i droższa. Dodatkowo ograniczeniem może być dostępność części zamiennych, choć zwodnicza może być zbieżność nazw, np. europejski Focus, jest innym samochodem niż Focus amerykański. Podobnie wygląda sprawa z silnikami, które mogą znacząco się różnić.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 272 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP