Kryzys gospodarczy, jak przewidują eksperci, potrwa co najmniej 2 lata, co oznacza spadek potrzeb przewozowych, a tym samym, spadek sprzedaży pojazdów użytkowych. Ale miniony rok przyniósł rekordowo wysoką sprzedaż samochodów dostawczych - 58 794 szt., ponad dwukrotnie więcej niż w 2001 r. (28 392 szt.).
Najpopularniejszą marką wśród polskich klientów jest niezmiennie Fiat. Jako jedyny producent Fiat przekroczył pułap 12 tys. sprzedanych pojazdów w ciągu roku (12 126). Prawie 16% wzrost pozwolił na umocnienie na pozycji lidera rynku i opanowanie ponad 1/5 jego części (20,6%). Na drugą pozycję awansował na przestrzeni roku (z trzeciej) Volkswagen, który sprzedał w Polsce 7 042 pojazdy, odnotował prawie 5% wzrost, ale nie zachował udziału w polskim rynku na poziomie sprzed roku - nastąpił spadek z 12,3 do 12%. Volkswagen uzyskał dość bezpieczną przewagę nad Renault, który zajmował przed rokiem pozycję wicelidera rynku, ale 2008 r. zakończył na trzecim miejscu. Na zakup francuskich pojazdów zdecydowało się łącznie 6 210 klientów, o 11% mniej niż rok wcześniej.
Najchętniej kupowanym modelem w gamie samochodów dostawczych jest od dwóch lat Fiat Ducato. Skumulowana sprzedaż wyniosła 5 074 sztuki i wykazała jeden z najwyższych w skali rynku wskaźników wzrostu na przestrzeni roku - o 38%, a w ujęciu ilościowym - o 1 396 szt. Tytuł wicelidera zachował Ford Transit (3 588, +15%). Trzecia lokata należy do przedstawiciela segmentu LCV - Volkswagena Caddy (3 072, +4%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Samar podsumowuje rok na rynku pojazdów dostawczych