Samar: Polacy kupują więcej nowych aut

Samar: Polacy kupują więcej nowych aut
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku w Polsce zarejestrowano 100 tys. 738 nowych samochodów osobowych, o 11,05 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. - poinformował instytut Samar na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

W kwietniu tego roku Polacy kupili 23 tys. 554 nowych samochodów, o 6,41 proc. więcej, niż rok wcześniej - 23 554.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda. Od stycznia do kwietnia klienci kupili i zarejestrowali 13 tys. 52 auta tej marki, o 20,49 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 12,96 proc.

Pozycję wicelidera utrzymała Toyota, której klienci zarejestrowali podczas pierwszych czterech miesięcy tego roku 7 tys. 911 aut, o 7,38 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,86 proc.

Na trzecim miejscu umocnił się Volkswagen, który sprzedał 7 tys. 351 samochodów, o 48,42 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,30 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 7 tys. 39 sprzedanych egzemplarzy (o 5,63 proc. mniej niż przed rokiem), Ford - 6 tys. 488 aut (wzrost o 7,22 proc.), Hyundai - 5 tys. 812 (wzrost o 27,48 proc.), Kia - 5 tys. 269 (wzrost o 17,45 proc.), Nissan - 5 tys. 136 (wzrost o 18,42 proc.), Fiat - 5 tys. 99 (spadek o 22,48 proc.) i Chevrolet - 4 tys. 773 (wzrost o 78,30 proc.).

Ponadto w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku sprowadzono do Polski i zarejestrowano 197 tys. 184 auta używane, o 5,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub. roku. Tylko w kwietniu zarejestrowano 59 tys. 26 takich samochodów, o 3,36 proc. więcej niż w marcu, i o 0,32 proc. więcej, niż w kwietniu przed rokiem.

Wśród sprowadzonych w tym roku aut największą grupę stanowią samochody w wieku powyżej 10 lat. Ich udział utrzymuje się na poziomie około 50 proc. Samochody w wieku od 4 do 10 lat stanowią ponad 43 proc. importu, natomiast auta najmłodsze w wieku do 4 lat to zaledwie niecałe 7 proc. importu.

Liderem wśród marek prywatnie sprowadzanych do Polski niezmiennie pozostaje Volkswagen, przed Oplem, Renault, Fordem i Audi
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Samar: Polacy kupują więcej nowych aut

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!