XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Samar: rośnie sieć dilerów nowych samochodów w Polsce

Samar: rośnie sieć dilerów nowych samochodów w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W pierwszej połowie tego roku nowe auta osobowe i dostawcze 45 różnych marek sprzedawało w Polsce 1402 punkty dilerskie, to o dziesięć więcej niż w końcu ubiegłego roku - poinformował instytut Samar, monitorujący rynek motoryzacyjny.

Jak wyjaśnili autorzy raportu o sieciach sprzedaży samochodów w Polsce, w okresie od stycznia do końca czerwca 2007 r. udzielono 53 nowe koncesje na sprzedaż aut, ale równocześnie rozwiązano 43 takie umowy.

Największa liczba dilerów aut działa na terenie Mazowsza - 232 i Śląska - 202. Kolejne miejsca w tym rankingu zajmują Wielkopolska - 139 punktów dilerskich, Małopolska - 111 i Dolny Śląsk - 108. Najskromniej pod tym względem prezentują się sieci dilerskie w województwach: świętokrzyskim - 24 dilerów, opolskim - 26 i lubuskim - 37.

Najgęstszą siecią dystrybucji na terenie naszego kraju dysponują: Skoda - 97 dilerów, Fiat - 74 i Opel - 70. Toyota ma 60 dilerów, a Peugeot, Kia, Renault, Volkswagen, Citroen, Chevrolet i Dacia - po 51. Pozostałe marki mają od jednego dilera (Maybach) do 50 (FSO).

Jak wynika z badań Samaru, z końcem pierwszego półrocza na jednego dilera prowadzącego sprzedaż aut osobowych przypadały średnio 114 sprzedane samochody. W przypadku pojazdów dostawczych było to średnio 25 samochodów. Uwzględniając wszystkie placówki sprzedaży nowych aut, a więc także filie i subdilerów, przeciętnie w przeliczeniu na jeden salon sprzedano 89 samochodów osobowych oraz 18 dostawczych.

Wśród marek w rankingu efektywności sprzedaży aut osobowych zdecydowanie przewodziły placówki Toyoty (średnio po 302 sprzedane auta), wyprzedzając Forda (przeciętnie po 197 aut) i Skodę (średnio po 174 auta).

W przypadku samochodów dostawczych placówki Volkswagena sprzedały średnio po 52 pojazdy, a dalej w kolejności Mercedes i Ford - odpowiednio po 46 i 37 aut dostawczych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Samar: rośnie sieć dilerów nowych samochodów w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!