W drugim miesiącu wakacji, w Polsce sprzedano 20867 szt. nowych samochodów osobowych. To ok. 14 % spadek w stosunku do lipca, a jednocześnie, prawie 20 % wzrost w porównaniu do sierpnia '06.
Tytuł lidera należy do Toyoty - 2 569 sprzedanych aut w sierpniu i 24 491 (+23,4%), udział w rynku 12,6% (-0,1%). Wicelider - Skoda - sprzedał 2 030 aut, a od początku roku 21 593 szt.(+17,8%), udział 11,1% (-0,7%). Na trzeciej pozycji Fiat - analogicznie 1 852 szt/VIII, 18 825 szt/2007 r (+15,8%), udział 9,7% (-0,7%). Czwarta lokata należy do Opla - 1 964 szt/VIII (3. wynik miesiąca), 17 414 szt/2007 r., )+7%), udział 9% (-1,4%). Tradycyjnie piąty jest Ford - 1545 szt/VIII, 14 304 szt/2007 r. (+20,6%), udział 7,4% (-0,2%). Szósty na liście najchętniej kupowanych marek jest Peugeot - 1440 szt/VIII, 13 366/ 2007 r.(+37%), udział 6,3% (+0,3%). Na siódmej pozycji znajduje się Volkswagen, który sprzedał od początku roku 12 822 auta (w sierpniu 1 472 sztuki) i osiągnął rekordowo wysoki w pierwszej dziesiątce wskaźnik wzrostu - o 49,6%. Udział marki w rynku zwiększył się w ciągu roku z 5,5 do 6,6%. Na ósmym miejscu uplasowało się Renault - 10 624 szt/2007 r.(-0,9%), udział 5,5% (-1,4%). Kolejny "Francuz" - Citroen - sprzedał w tym roku 9 161 samochodów(+16,9%) i stanowi 4,7% polskiego rynku. Pierwszą dziesiątkę zamyka Honda, której samochody kupiło od początku roku 8 763 klientów, o 41,3% więcej niż przed rokiem, co pozwoliło japońskiej marce opanować 4,5% rynku. Wśród firm, zajmujących dalsze pozycje imponujące wyniki odnotowała KIA (11. lokata, 5 423 auta, wzrost o 110,0%) i Suzuki (13. lokata, 4 610 aut, wzrost o 102,0%), a także BMW (20. lokata, 2 090 aut, +77,1%), Dodge’a (28. lokata, 421 aut, +234,1%) czy Lancia (37. lokata, 112 aut, +96,5%).
W sierpniu br. sprzedano na polskim rynku 4 252 pojazdy dostawcze. To wynik o 0,3% większy niż przed miesiącem i o 39,7% większy w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. W okresie styczeń - sierpień '07, salony sprzedaży opuściły łącznie 32 204 samochody dostawcze (+33%). W pierwszej dziesiątce listy najpopularniejszych tylko jedna firma wykazała w tym roku spadek sprzedaży - to Opel sklasyfikowany na 9. pozycji. Wszystkie miejsca na podium zajmują niezmiennie te same firmy. Najwyższy stopień zajmuje Fiat (6 404 auta /+25,3%/). Jednak udział marki w rynku nieznacznie się osłabił w ciągu roku - z 21,1 do 19,9%.
Wiceliderem pozostaje Renault (4 164 szt, +27,8% , udział 12,9% rynku /-0,6%/). Trzecia lokata należy do Volkswagena, który sprzedał od początku roku 4 102 auta i osiągnął 39,9% wzrostu. Udział marki wzrósł z 12,1 do 12,7%. Pierwsza trójka zgodnie uzyskała większe wyniki miesięczne niż rok wcześniej (Fiat o 66,3%, Renault o 21,5%, VW o 56,2%).
Kolejne miejsca:
IV - Peugeot - 354 szt/VIII, 2 761 szt/2007 r., +60%, udział 8,6% (+1,5%).
V - Ford - 2 759 szt/2007 r., +16,5%, udział 8,6% (-1,2%).
VI - Citroen - 2 690 szt/2007 r., +82%, udział 8,4% (+2,3%).
Następnie, kolejno: Mercedes (2 198 szt/2007 r.), Nissan (1 601 aut, +89,0%), Opel (1 258 szt. -16,6%) i Toyota (1 147 szt. +497,4%). Z firm, które uplasowały się na dalszych pozycjach na uwagę zasługują Mitsubishi (12. lokata, 587 aut, +154,1%) i Ssangyong (17. lokata, 115 aut, +945,5%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Samar: sierpniowa sprzedaż samochodów