PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Samochód w świecie cyfrowych konsumentów

Autor: Jerzy Kalinowski, KPMG*
25-03-2015 10:43
Samochód w świecie cyfrowych konsumentów
Fot. Fotolia

Prawie każdy z nas chce mieć swój własny, wymarzony samochód… jednak rewolucja cyfrowa zmienia też podejście człowieka do aut osobowych, w szczególności w najbogatszych społeczeństwach.

W największych miastach polityka urbanizacyjna w połączeniu z systematycznym rozwojem infrastruktury transportu drogowego coraz bardziej zniechęca ludzi do posiadania własnych pojazdów. Przykładowo w Nowym Jorku tylkoe 14% rodzin posiada co najmniej 2 auta, podczas gdy w całym USA 57% rodzin ma 2 lub więcej pojazdy. Rezygnacja z posiadania samochodu wynika też z proekologicznego nastawienia (szczególnie młodszych osób), względnie także z coraz powszechniejszej mody na poruszanie się rowerami, której dodatkowo sprzyjają inicjatywy miejskich wypożyczalni rowerów.
Młodzi ludzie zaczynają podchodzić coraz bardziej ekonomicznie do kwestii posiadania auta, patrząc przez pryzmat ponoszonych przez nich kosztów posiadania (kosztów stałych) i korzystania z samochodu (kosztów związanych z eksploatacją). Do innego sposobu myślenia inspirują ich nowe modele biznesowe typowe dla cyfrowej gospodarki oparte na zasadzie współdzielenia via internet zasobów, jak np. GetAround, Car2Go czy też efektywnego korzystania z usług przewozowych (np. Uber). W naszym kraju, samochody przez dziesiątki lat były przedmiotem kultu, ale wygląda na to, że doszliśmy już do takiego poziomu rozwoju ekonomicznego i społecznego, że podobne trendy zaistnieją też w Polsce.

Jak pokazuje opublikowany pod koniec 2014 r. raport firmy doradczej KPMG „Me, my car, my life”, cyfrowi konsumenci mają też zupełnie nowe oczekiwania odnośnie funkcjonalności samochodów. Z ich punktu widzenia w centrum ich wymagań jest cyfrowa mobilność. Oczywiste jest dla nich, że wsiadając nawet do nowego samochodu ich smartfon czy tablet powinien natychmiast się łączyć z inteligentnymi cyfrowymi systemami wbudowanymi w aucie. Od razu powinni mieć też dostęp nie tylko do telefonu i książki adresowej, ale też do poczty elektronicznej i kalendarza, portali społecznościowych, ulubionej muzyki, swoich celów podróży i tras, czyli de facto wszystkich funkcjonalności, do których przyzwyczaili się w cyfrowym świecie. Smartfon (czy tablet) będą centralnymi urządzeniami do zdalnego sterowania pojazdem (np. włączenia ogrzewania przed dojściem do auta), nawigacji, przekazywania informacji na temat indywidualnego profilu kierowcy, czy do zbierania (także zdalnego) różnorodnych informacji z pojazdu.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 307 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP