Dane zebrane przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) na podstawie informacji od swoich członków nie pozostawiają wątpliwości, że kryzys na rynku trwa. Pod względem udziałów w rynku układ sił nie uległ nadzwyczajnym zmianom.
Zarówno za październik jak i za okres od początku roku liderem pod względem udziału w rynku jest Mercedes. "Trójramienna gwiazda: sprzedała w Polsce w październiku 175 pojazdów (mimo spadku w por. do X 2008 aż o 64%) a w okresie I-X 2009 - 1918 szt. (spadek w por. do ub.r. o 44,6%), udział rynkowy 23,6%. Kolejne miejsca za okres 10.miesięcy br. zajmują jak dotąd: MAN (1357 szt., udział 16,7%), Iveco (1241, 15,3%), DAF (1112, 13,7%), Scania (844, 10,4%), Renault (731, 9%), Volvo (555, 6,8%), Nissan i Volkswagen.
W dziedzinie mniejszych pojazdów ciężarowych o dmc do 3,5t w październiku odbiorców znalazło 3470 samochodów. To mniej niż w X 2008 o 31,8% (5087 aut). Od początku roku (I-X 2009) sprzedano 34 386 takich samochodów i to również mniej niż w tym samym okresie ub.r. o 27,9% (47 680 szt.).
Niekwestionowanym liderem za okres 10. miesięcy br. jest Fiat, z udziałem w rynku na poziomie 23,3% i sprzedażą 8 026 "lżejszych dostawczaków". Na kolejnych miejscach znajdują się: Volkswagen (4 640 szt., udz. 13,5%), Renault (3 587, 10,4%), Peugeot (3 288, 9,6%), Citroen (2 883, 8,4%), Ford (2 798, 8,1%) i Mercedes (2 557, 7,4%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Samochody użytkowe ciągle w dołku