PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Scania testuje w ruchu miejskim szybkie ładowanie bezprzewodowe

Autor: wnp.pl (AG)
19-12-2016 19:18
Scania testuje w ruchu miejskim szybkie ładowanie bezprzewodowe
fot. Scania

Pierwsza linia autobusowa z bezprzewodowym (indukcyjnym) ładowaniem na przystanku jest testowana w Szwecji. Nowy autobus Scania z elektrycznym napędem hybrydowym będzie obsługiwał komunikację w Södertälje w ramach rozwoju nowych, bardziej zrównoważonych środowiskowo rozwiązań dla miejskiego transportu publicznego.

Taka technologia jest testowana w Skandynawii po raz pierwszy. Uruchomienie autobusu i przystanku ze stacją ładowania to elementy projektu badawczego, w ramach którego inżynierowie Scania pracują nad cichym i przyjaźniejszym dla otoczenia transportem publicznym. Partnerami przedsięwzięcia są Storstockholms Lokaltrafik (SL) - stołeczny organizator transportu publicznego, koncern energetyczny Vattenfall, samorząd Södertälje oraz Królewski Instytut Technologiczny (KTH). Projekt jest w części finansowany przez Szwedzką Agencję Energii (SEA).
Ten sposób uzupełnienia energii w trudnych warunkach klimatycznych nie był do tej pory poddawany testom. Dedykowana infrastruktura powinna im sprostać, jeśli ma być stosowana w północnych rejonach globu. Aby doładować bezprzewodowo akumulatory, autobus musi zatrzymać się w oznaczonym miejscu nad ładowarką umieszczoną w jezdni. Ładowanie rozpoczyna się automatycznie. Urządzenie do ładowania indukcyjnego jest wkomponowane w istniejącą infrastrukturę i praktycznie niewidoczne. Powinno wystarczyć 7 minut, aby autobus pozyskał energię niezbędną do pokonania całej, 10 km linii przewidzianej dla niego w Södertälje.

Autobus, który Scania testuje na linii w Södertälje jest hybrydą i wykorzystuje energię hamowania do ładowania akumulatorów. Może być również ładowany przy użyciu własnego silnika o wewnętrznym spalaniu, napędzanego paliwami odnawialnymi.

Elektryfikacja sektora transportowego wymaga zróżnicowanych rozwiązań - także w kwestii tego kiedy i gdzie pojazdy będą ładowane. Uzupełnianie energii może odbywać się podczas postoju w bazie, na przystanku lub w czasie jazdy. W tym drugim przypadku można stosować doładowywanie przy pomocy pantografu, ładowanie bezprzewodowe albo kombinację obu rozwiązań.

Wybór metody zależy od zadań, jakie wykonuje transport. Ponadto, na częstotliwość ładowania pojazdu podczas pracy wpływają rozmiar i masa akumulatorów.

Koszt projektu bezprzewodowego ładowania przystankowego to ok. 38 mln SEK, z czego Scania zapewnia 22 mln SEK. Szwedzka Agencja Energii przeznaczyła na badania grant w wysokości blisko 10 mln SEK. Fundusz ten został rozdzielony pomiędzy Królewski Instytut Technologiczny, Storstockholms Lokaltrafik oraz firmę Scania.

źródło: Scania
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP