Scania poinformowała, że w pierwszym kwartale roku napłynęło o 46% więcej zamówień niż w analogicznym okresie roku 2014. Nabywców znalazło 12 446 pojazdów, w porównaniu z 8 500 w 2014 r. Jednocześnie znacząco spadł popyt w Brazylii i Rosji.
Druga i trzecia generacja silników Euro 6 wzmocniła pozycję firmy. Wśród nowości są dwa silniki o mocy 410 i 150 KM, które spełniają normę Euro 6 tylko za pomocą układu SCR.
Popyt w Ameryce Łacińskiej i Azji gwałtownie się skurczył, co ma związek głównie z sytuacją w Brazylii i Rosji. Gospodarka spowolniła, choć druga połowa 2014 przyniosła w obu krajach chwilowe wzrosty sprzedaży. Liczba zamówień w Ameryce Łacińskiej spadła o 56%: z 4 000 do 1 768 szt., a w Azji zmalała o 91%: z 2 879 do 271 szt.
Globalnie, liczba zamówień na ciężarówki, jakie przyjęła Scania w pierwszym kwartale 2015 r. wyniosła 18 311 w porównaniu z 19 032 w 2014 r.
źródło: Scania
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Scania wzmacnia pozycję na rynku europejskim