XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Seat zgadza się na inne marki w swoich salonach

Seat zgadza się na inne marki w swoich salonach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W salonach Seata będą sprzedawane nie tylko pojazdy hiszpańskiej marki. Władze Iberii Motor Poland, polskiego importera Seatów, zdecydowały, że nie będą przeszkadzać swoim dealerom we wprowadzaniu do oferty marek innych koncernów motoryzacyjnych.

- Suzuki, Huyndai, Volkswagen czy Skoda to marki, które nie kolidują z Seatem i mogą być spokojnie sprzedawane w naszych salonach - mówi Krystian Poloczek, właściciel Iberia Motor Poland.

-Zielone światło dla dealerów Seata na sprzedaż innych marek wynika - jak twierdzi Poloczek - z kryzysu sprzedaży nowych aut na polskim rynku. Co prawda rynek od kilku miesięcy systematycznie rośnie - skumulowana sprzedaż w pierwszym półroczu wyniosła 150 tys. sztuk i jest o jedną czwartą większa niż rok wcześniej - ale Seat ma w tej hossie niewielki udział. Dobre wyniki nakręcają bowiem przede wszystkim firmy, a nie klienci indywidualni, do których adresowane są hiszpańskie auta w Polsce.

Sprzedaż Seata, choć statystycznie rośnie - w I półroczu 2007 roku sprzedano w Polsce 3,4 tys. pojazdów tej mark , czyli blisko 1 tys. aut więcej niż rok temu - to nadal 800 szt. w ciągu miesiąca nie gwarantuje kilkunastu dealerom z sieci Seata rentowności sprzedaży.

-To dobrze, że kolejny importer przestaje blokować rozwój wielomarkowości, szkoda tylko, że jest to firma z drugiej dziesiątki sprzedawców aut w Polsce - ocenia Adam Pietkiewicz, szef Polskiej Grupy Dealerów, największej wielomarkowej sieci sprzedaży w Polsce.

Najpoważniejsi gracze nadal blokują możliwość sprzedaży innych marek w salonach, w których sprzedawane są ich auta. Dzieje się tak, mimo że formalnie wielomarkowość w salonach wymusza rozporządzenie Brukseli z 2002 r. Koncerny omijają prawo, wprowadzając wygórowane standardy, dotyczące np. wystroju salonów i wyposażenia stacji serwisowych, co uniemożliwia dealerom pozyskanie do dystrybucji kolejnych marek.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Seat zgadza się na inne marki w swoich salonach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!