Jeszcze w maju z linii produkcyjnej fabryki Fiat Auto Poland w Tychach zniknie definitywnie model Seicento (600) wytwarzany tam nieustannie od ponad 12 lat. W tym czasie fabrykę opuściło ponad 1,328 mln egzemplarzy tego miejskiego autka, które odegrało swoją rolę w historii polskiego motorynku.
Fiat Seicento nazywany od 4 lat "sześćsetką" to model, którego pierwsze egzemplarze wyjechały z fabryki w Tychach pod koniec 1997 roku. Seicento - następca Cinquecento - to maluch produkowany wyłącznie w Polsce. Oferowany był z silnikami o pojemnościach 900 ccm (39 KM) oraz 1100 ccm (55 KM). Doczekał się ogromnej liczby odmian i wersji, z których bodaj najsłynniejsza - Sporting - była wysoce pożądanym modelem przez młodych ludzi stawiających pierwsze kroki w rajdach samochodowych. Była też wersja Citymatic dająca namiastkę jazdy z automatyczną skrzynią biegów, elektryczne Seicento Elettra, dwukolorowe Brush czy mistrzowskie Schumacher, firmowane nazwiskiem wielokrotnego mistrza Formuły 1. W sumie, na przestrzeni kilkunastu lat powstało ponad ćwierć setki odmian Seicento.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Seicento odchodzi do historii. Co dalej?