Kilka dni temu w Muzeum Techniki w Warszawie miała miejsce uroczystość, podczas której prezes Fiat Auto Poland, Enrico Pavoni wraz z dyrektorem handlowym firmy, Wojciechem Masalskim, przekazali na ręce dyrektora Muzeum Techniki, Jerzego Jasiuka, symboliczne kluczyki do Fiata 600 - jednego z ostatnich egzemplarzy, którego produkcja zakończyła się w maju br. w Tychach.
Tyski zakład Fiat Auto Poland rozpoczął produkcję Fiata 600/Seicento pod koniec 1997 r. W ciągu minionych kilkunastu lat z linii montażowych zjechało ich 1 328 973 szt., z tego na rynek krajowy 289 302 szt., a na eksport 1 039 671 szt., w tym m.in. do: Włoch (724 748 szt.), Niemiec (82 287), Wlk. Brytanii (46 419), Hiszpanii (33 474), Grecji (33 411), Holandii (33 223), Francji (28 150), Irlandii (10 053 szt.).
Fiat 600/Seicento przez długi czas był liderem w swoim segmencie pod względem ilości sprzedawanych sztuk, zarówno na rynku krajowym, jak i w Europie. Był dostępny m.in. z półautomatyczną skrzynią biegów Citymatic, w wersji elektrycznej Elektra, w limitowanej serii Schumacher. Do historii sportów samochodowych przeszły Puchary Fiata Seicento Sporting.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Seicento odjechało do .... historii techniki