Pod koniec wakacji, w gliwickiej fabryce Opla rozpocznie się produkcja astry III sedan. To jedyny zakład, który będzie się zajmował tym modelem.
Astra III sedan wchodzi do produkcji zamiast Agili, której ostatnie egzemplarze zjechały z gliwickiej taśmy 18 kwietnia br. Wyprodukowano ich łącznie ponad 433 tys. egz (w tym niewielką część jako Suzuki Wagon R+). Nowa astra wysyłana będzie przede wszystkim na rynek Europy Środkowo-Wschodniej, a najwięcej do Turcji. Model będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma Dieslami o mocach od 90 do 140 KM. Do salonów trafi jesienią.
Wskaźniki dotyczące popytu podpowiadają, że fabryka w Gliwicach będzie wypuszczała w świat ok. 60 tys.egz. Astry III z kufrem - wynika ze słów rzecznika GM Polska Przemysława Byszewskiego.
Za trzy lata, w Gliwicach nastąpi kolejna zmiana modelu - astra nowej generacji. Zakład będzie jednym z czterech w Europie, gdzie wytwarzane będzie to auto. Sumaryczna, szacowana wartość inwestycji wyniesie ok. 3,1 mld euro. Dzięki nowemu samochodowi, fabryka i jej ludzie będą mieli zapewniona pracę na następne lata - przypomina Gazeta.
Gliwicki Opel jest jedną z najmłodszych, najnowocześniejszych i najlepszych fabryk w Europie. Od rozpoczęcia produkcji Zafiry II pracuje na trzy zmiany. Zatrudnia 2800 pracowników.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sierpniowa Astra sedan