Jury złożone z 65 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 32 kraje wybrało kilka dni temu wiodące produkty w 11 kategoriach "silnikowych" (Engine of the Year). Toyota, już niejako tradycyjnie, nie dała szans konkurentom i wygrała w kategorii poniżej 1000 ccm i to po raz trzeci z rzędu.
Ważąca 67 kg - co czyni ją jednym z najlżejszych silników samochodowych w historii - jednostka o poj. 993 ccm jest obecnie montowana w modelach iQ, Aygo i Yaris.
Wyjaśniając dlaczego ponownie tak wielu sędziów poparło motorek Toyoty, Christophe Congrega z francuskiego L’Automobile Magazine powiedział: - Ten trzycylindrowiec dysponuje takim momentem obrotowym i kopem, że jazda w mieście staje się prawdziwą przyjemnością. Jednocześnie jego zużycie paliwa i emisja są niesamowicie niskie.
W typowej Toyocie Aygo trzycylindrowiec zapewnia odpowiednią ekonomię spalania (średnio 4 l/100km) i emituje 109 g/km CO2. System zmiennych faz rozrządu (VVT-i) optymalizuje dostarczanie 67 KM. Zamontowany w modelu iQ, silnik 1.0 cechuje się emisją dwutlenku węgla na poziomie 99g/km. Dzięki temu Toyota ta jest pierwszym na świecie czteromiejscowym samochodem, który przełamał barierę emisji 100 g/km.