XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Silnik bolidu Kubicy cierpi na niedobór mocy?

Silnik bolidu Kubicy cierpi na niedobór mocy?
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Rob White, dyrektor techniczny ds. silników w Renault F1 Team uważa, że pod względem maksymalnej mocy w użytecznym zakresie obrotów silnik Renault jest równie dobry, jak jego najlepsi konkurenci. Analiza obserwowanych osiągów bolidów wspiera te wnioski, ale nie ma innego sposobu na precyzyjne zmierzenie różnic w mocy silników, niż na dynamometrze.

Różnice te mają powody historyczne i wynikają z rozwoju silnika w trakcie kolejnych homologacji. Zmiany w silniku zostały ograniczone przepisami Regulaminu Sportowego w 2007 r., ale sposoby, w jakie korzysta się z silnika bardzo się w tym okresie zmieniały. Np. dwukrotnie ograniczano maksymalne obroty, podwojono resurs silnika, zainstalowano a potem usunięto KERS, no i zniknęło tankowanie. Te zmiany były możliwe dzięki kolejnym "tuningom" silnika oraz pewnemu, ograniczonemu zakresowi modyfikacji. Dostawcy silników działają cały czas w ramach narzuconych reguł, rozwijając silniki znajdujące się w ciągłym użyciu, więc biorąc pod uwagę, że każdy silnik jest inny, a każdy zespół inżynierski ma swoje ograniczenia wewnętrzne, to taki wynik jest zrozumiały.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Silnik bolidu Kubicy cierpi na niedobór mocy?

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!