Poprzez rozwój systemu common rail oraz zwiększeniu ciśnienia pracy do wartości 2 500 barów, Bosch deklaruje, że chce zapewnić silnikom aut użytkowych wysoką sprawność energetyczną, redukując koszty i poziom emisji zanieczyszczeń spalin w przeliczeniu na każdy kilometr jazdy.
Dzięki nowym rozwiązaniom, operatorzy flot mają mieć możliwość obniżania kosztów eksploatacji pojazdów ciężarowych. Mimo że współczesne silniki Diesla w ciężarówkach osiągają niemal optymalną sprawność termodynamiczną, to inżynierowie Boscha w dalszym ciągu pracują nad doskonaleniem ich efektywności. Efektem są mikrorozwiązania, takie jak nowy wtryskiwacz CRIN3-25, w którym dzięki zastosowaniu odpowiedniej równowagi hydraulicznej znacząco zmniejszono przedostawanie się niezużytego paliwa do przewodu powrotnego. Nowy układ Common Rail może dzięki temu zaoszczędzić do 1% paliwa, co odpowiada kwocie do 700 euro rocznie. Koszty eksploatacji auta ciężarowego zależą jednak także od ilości środka AdBlue potrzebnego do redukcji tlenków azotu. I tak np. system Denoxtronic pomaga zwiększyć efektywność poprzez elastyczne dozowanie roztworu mocznika, w zależności od regionu, w którym eksploatowany jest pojazd. Umożliwia to producentom konfigurację układu przeniesienia napędu odpowiednio do indywidualnych wymagań. W regionach, gdzie środek AdBlue jest kosztowny, można zastosować rozwiązanie systemowe, które łączy wysokie ciśnienie wtrysku z efektywną recyrkulacją spalin. Tam, gdzie ceny AdBlue są niższe, system koncentruje się na możliwie efektywnym spalaniu paliwa przy dużych objętościach nadmiarowego powietrza. Współdziałanie układu Common Rail i systemu Denoxtronic pozwala zaoszczędzić do 5% paliwa.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Silniki Diesla: w stronę maksimum sprawności