Silniki OPOC: więcej tłoków niż cylindrów

Silniki OPOC: więcej tłoków niż cylindrów
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W przyszłym roku w Chinach ruszy fabryka produkująca silniki mające po dwa cylindry, ale cztery tłoki. Mają mieć mniej części, ale większą moc. Na początek powstaną wersje dla aut dostawczych, ale planowane są także mniejsze jednostki do samochodów osobowych.

Skonstruowane przez amerykańską firmę EcoMotors silniki nazwano OPOC, co stanowi skrót od słów „opposed piston, opposed cylinder”, czyli „przeciwstawny tłok, przeciwstawny cylinder”. W tym silniku wewnątrz cylindra poruszają się dwa ułożone przeciwstawnie tłoki, nie ma natomiast głowicy cylindra.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Silniki OPOC: więcej tłoków niż cylindrów

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!