Wszystkie silniki benzynowe montowane w samochodach BMW od 1998 r. są przygotowane do stosowania biopaliw oznaczonych symbolem E10. Silniki Diesla natomiast będą mogły używać paliwa o symbolu B7.
Paliwo B7 do silników wysokoprężnych, czyli olej napędowy z 7% domieszką metyloestru (dostępny już na stacjach benzynowych), może być stosowane do wszystkich silników Diesla wyprodukowanych do tej pory przez BMW, nawet jeśli nie mają zainstalowanego odpowiedniego filtra. To samo dotyczy wszystkich modeli MINI z silnikiem Diesla wyprodukowanych po roku 2000.
Używanie paliw E10 oraz B7 w modelach, w których zastosowano technologię Efficient Dynamics - ograniczającą emisję CO2 - redukuje jeszcze bardziej emisję dwutlenku węgla. Dzieje się tak ze względu na to, że komponenty biogeniczne paliwa jako rośliny w fazie wzrostu wiążą CO2.
- Stosowanie paliw z domieszką biokomponentów to zasadniczy element naszej globalnej, długoterminowej strategii Efficient Dynamics, która ma za zadanie obniżenie emisji CO2 bez obniżania osiągów naszych aut - mówi Dr. Klaus Draeger, członek zarządu BMW odpowiedzialny za rozwój koncernu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Silnikom BMW niestraszne biopaliwa