Wśród nowości marki Nissan, wpisujących się w program wdrażania technologii oszczędzających paliwo jest debiut pierwszego na świecie produkowanego seryjnie silnika 1.5 z podwójnymi wtryskiwaczami a także benzynowego 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem.
Z kolei nowy, czterocylindrowy silnik 1.6 (MR16DDT) z bezpośrednim wtryskiem paliwa odpowiada założeniom "downsizingu". Połączenie turbosprężarki z silnikiem o mniejszej pojemności pozwala uzyskać wysoką moc przy niższym zużyciu paliwa. W silniku zastosowano również układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu (CVTC) sterujący pracą zaworów dolotowych i wydechowych i bezwodorową powłokę DLC (Diamond Like Carbon), a także inne nowe elementy, jak np. sprężyny zaworów o obniżonym tarciu.
Silnik MR16DDT rozwija moc porównywalną z silnikiem 2.5 przy zużyciu paliwa na poziomie silnika o pojemności 1.8. Będzie montowany w Nissanie Juke w drugiej połowie roku.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Silnikowe nowości Nissana