Wątpliwości dotyczące różnic w statystykach sprzedażowych i rejestracyjnych wynikają z różnego sposobu definiowania sprzedaży przez poszczególnych producentów.
Jak podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, niektórzy z wytwórców (np. Audi) uwzględniali dotąd samochody, owszem sprzedane na rynku polskim, jednak rejestrowane fizycznie poza granicami kraju. Inni, w statystykach sprzedaży samochodów nowych uwzględniali sprowadzone przez siebie samochody używane (np. BMW).
Co prawda, wg definicji producenta, auto niesprzedane finalnemu klientowi, użytkowane w ramach firmy wciąż jest traktowane jako nowe, jednak definicja ta jest sprzeczna z obowiązującą na rynku polskim definicją auta nowego, którego wiek nie przekracza 6 miesięcy, a przebieg 6 tys.km.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.