PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Skąd się biorą różnice w zestawieniach sprzedaży?

Autor: Samar
11-12-2007 12:23

Wątpliwości dotyczące różnic w statystykach sprzedażowych i rejestracyjnych wynikają z różnego sposobu definiowania sprzedaży przez poszczególnych producentów.

Jak podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, niektórzy z wytwórców (np. Audi) uwzględniali dotąd samochody, owszem sprzedane na rynku polskim, jednak rejestrowane fizycznie poza granicami kraju. Inni, w statystykach sprzedaży samochodów nowych uwzględniali sprowadzone przez siebie samochody używane (np. BMW).

Co prawda, wg definicji producenta, auto niesprzedane finalnemu klientowi, użytkowane w ramach firmy wciąż jest traktowane jako nowe, jednak definicja ta jest sprzeczna z obowiązującą na rynku polskim definicją auta nowego, którego wiek nie przekracza 6 miesięcy, a przebieg 6 tys.km.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 188 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP