PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

SKF a testy w Scuderia Ferrari

Autor: wnp.pl (AG)
30-03-2016 10:35
SKF a testy w Scuderia Ferrari
fot. SKF/Scuderia Ferrari
Rozwiązanie bazuje na platformie SKF IMx, przeprojektowanej w tym przypadku pod kątem konkretnych potrzeb zespołu. Platforma obejmująca oprogramowanie SKF @ptitude Observer monitoruje stan techniczny, chroni zasoby i planuje zapobiegawcze utrzymanie ruchu w czasie rzeczywistym. fot. SKF
fot. SKF / Scuderia Ferrari

Za sprawą rozwiązania, które łączy w sobie sprzęt i oprogramowanie, inżynierowie Scuderii Ferrari mogą w czasie rzeczywistym monitorować wszystkie stanowiska testowe zespołów napędowych.

Zastosowane rozwiązanie bazuje na platformie SKF IMx, przeprojektowanej w tym przypadku pod kątem konkretnych potrzeb zespołu. Platforma obejmująca oprogramowanie SKF @ptitude Observer monitoruje stan techniczny, chroni zasoby i planuje zapobiegawcze utrzymanie ruchu w czasie rzeczywistym.

Platforma przetwarza do 100 tys. danych pomiarowych na sekundę. Pozwala na dokonywanie złożonych analiz i przesyłanie wyników do systemu telemetrycznego, co umożliwia sprawdzanie online stanu testowego zespołu. Ze względu na ogromne ilości danych, szczególnie duże znaczenie ma szybkość wykonywania obliczeń oraz szybkość ich przesyłania. Oprogramowanie SKF @ptitude Observer do 20 razy na sekundę sprowadza przeprowadzone pomiary do postaci łatwych w obróbce wyników. - Dzięki temu zespół może koncentrować się na rezultatach zamiast na surowych danych, podkreśla Mario Kuluridis, kierownik zespołu ds. urządzeń testowych.

Zamiary zmodernizowania wykorzystywanych przez Scuderię Ferrari komór pomiarowych sięgają 2011 roku - wówczas jeszcze nie każda z nich była wyposażona w specjalny system przeznaczony do ciągłego monitorowania drgań podzespołów napędu.

- Dokonywanie faktycznych obserwacji wymagało wtedy od nas bezpośredniej obecności przy poszczególnych stanowiskach testowych. Sprawdzanie dużej ilości danych online w czasie rzeczywistym było po prostu nieosiągalne. W efekcie procesy wykrywania i usuwania usterek postępowały naprawdę powoli. Niemożliwe było również prognozowanie trwałości eksploatacyjnej podzespołów na podstawie obserwowanych tendencji, dodaje Kuluridis.

Poszukując alternatywnych systemów monitorowania, Kuluridis i jego zespół zwrócili się o pomoc do SKF. O ile Scuderia Ferrari i firma SKF współpracowały od 1947 r., partnerstwo to koncentrowało się dotąd na specjalistycznych łożyskach wyścigowych. Reprezentujący obie strony specjaliści znaleźli rozwiązanie - była nim stworzona przez SKF platforma IMx, wraz z oprogramowaniem SKF @ptitude Observer.

Jedyną przeszkodą był fakt, że standardową wersję platformy SKF IMx rozwijano z myślą o zastosowaniach takich jak elektrownie wiatrowe. Nie została ona zaprojektowana z myślą o przetwarzaniu takiej ilości danych i przeprowadzaniu tylu obliczeń w czasie wymaganym przez Scudera Ferrari. Inżynierowie SKF usprawnili więc platformę IMx.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 582 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 164 107 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 715 ofert w bazie

2 782 171 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP