Od 75 lat Škoda nieprzerwanie króluje w statystykach sprzedaży w swojej ojczyźnie. W grudniu 1936 r. ostatecznie wyprzedziła swych najmocniejszych konkurentów, wytwórnie Praga i Tatra, stając się od tego momentu najchętniej kupowaną marką na rodzimym rynku.
Osiągnięcie pozycji lidera w latach 30. ub.wieku było nie lada wyczynem. Po pierwsze, wewnętrzna konkurencja rynkowa w tym okresie była nadzwyczaj silna. Oprócz fabryk Praga i Tatra, o nabywców zabiegało wiele innych czechosłowackich producentów - chociażby Wikov, Walter, Aero, Z (Zbrojovka) czy też Jawa. Poza tym w ciągłej sprzedaży znajdowała się cała paleta modeli producentów zagranicznych, zwłaszcza amerykańskich, często w porównywalnych klasach wielkości nadwozi i mocy silników, jednak tańszych od rodzimych pojazdów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.