PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Solaris - konieczne są większe nakłady na badania i rozwój elektrycznych autobusów

Autor: wnp.pl (PIM)
03-04-2018 19:48 |  aktualizacja: 03-04-2018 20:05
Solaris - konieczne są większe nakłady na badania i rozwój elektrycznych autobusów

Innowacyjne rozwiązania, takie jak napędy elektryczne, systemy autonomicznego prowadzenia czy technologie łączności wymagają bardzo dużych nakładów inwestycyjnych

Fot. Solaris

Rynek elektrycznych autobusów w komunikacji miejskiej rozwija się bardzo szybko. To otwiera przed firmami takimi jak Solaris bardzo duże możliwości rozwoju. Innowacyjne rozwiązania, takie jak napędy elektryczne, systemy autonomicznego prowadzenia czy technologie łączności wymagają jednak bardzo dużych nakładów inwestycyjnych – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. Stąd być może decyzja o prawdopodobnej sprzedaży Solarisa.

  • W Europie jesteśmy jednym z liderów w dziedzinie elektrycznych autobusów. Po Polskich drogach jeździ już teraz ok. 90 autobusów elektrycznych, a kolejna setka jest zamówiona.
  • Największe międzynarodowe koncerny upatrują przyszłości komunikacji zbiorowej w pojazdach z napędem elektrycznym.
  • Najwięksi gracze wydają na badania i rozwój w tej dziedzinie kwoty większe od rocznych obrotów Solarisa.

Jaka jest obecnie sytuacja nowych napędów na polskim rynku transportu zbiorowego?

– Rynek polski wręcz wyprzedza europejskie trendy w elektromobilności. W Europie jesteśmy jednym z liderów w dziedzinie produkcji i sprzedaży elektrycznych autobusów. Po polskich drogach jeździ już teraz ok. 90 autobusów elektrycznych, a kolejna setka jest zamówiona. Porównując jednak te 200 autobusów elektrycznych z liczbą 11,5 tys. autobusów wykorzystywanych w transporcie miejskim w Polsce widzimy, jak wiele wciąż mamy do zrobienia. Wyzwania są ogromne, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych, która zakłada, że do roku 2028 transport zeroemisyjny powinien obejmować 30 procent taboru komunikacji miejskiej w polskich samorządach. Teoretycznie oznacza to wprowadzenie na rynek nawet ponad 3 000 autobusów elektrycznych w ciągu zaledwie kolejnych 10 lat.
Dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur, fot. mat. prasowe
Dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Maciej Mazur, fot. mat. prasowe
Czytaj także: 40 niezwykłych firm. To prawdziwi inwestorzy bez granic

Czy to wyłącznie polska specyfika?

– Praktycznie wszystkie państwa europejskie inwestują w elektromobilność, również w segmencie komunikacji zbiorowej. Polska włączyła się w elektromobilny wyścig na bardzo wczesnym etapie, by wraz z Holandią, Francją czy Wielką Brytanią być w ścisłym gronie liderów. Obecnie również inne państwa, takie jak choćby Niemcy czy Norwegia wrzucają wyższy bieg w elektryfikacji transportu zbiorowego. Przed firmami produkującymi autobusy elektryczne otwiera się zatem bardzo duży rynek. Według raportu Bloomberg New Energy Finance w ciągu siedmiu kolejnych lat pojazdy elektryczne będą stanowiły prawie połowę globalnej floty autobusów miejskich.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

23 258 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP