PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Solidny poziom sprzedaży autobusów Mercedes-Benz i Setra

Autor: wnp.pl (AG)
25-03-2016 17:26
Solidny poziom sprzedaży autobusów Mercedes-Benz i Setra
fot. Setra

Spółka EvoBus Polska sprzedała w roku 2015 łącznie 135 autobusów (Mercedes-Benz, Setra) o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton. Autobusów turystycznych sprzedano więcej niż w latach poprzednich. Równie dobrze rozwija się sprzedaż autobusów używanych, realizowana przez markę BusStore. Nabywców znalazło ponad 50 używanych pojazdów.

Liczba zagranicznych turystów przybywających do Europy wzrosła w roku 2015 do ponad 600 mln, co daje wzrost o 5% w stosunku do roku 2014. Pociąga to za sobą zwiększenie zapotrzebowania na usługi transportowe, z czego korzystają także przewoźnicy z Polski. Bardzo silna ekspansja rynku przewozów dalekobieżnych z Europy Zachodniej powoduje wprowadzanie do oferty przewoźników coraz większej liczby tras z i do Polski. Rodzi to dodatkowe szanse dla firmy EvoBus.

EvoBus Polska oczekuje, że w roku 2016 w dalszym ciągu utrzyma się stabilna sytuacja na rynku autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 8 ton.

Daimler Buses będzie w przyszłości w dalszym ciągu umacniać pozycję w zakresie innowacyjności. Odnosi się to przede wszystkim do napędu, będącego najistotniejszym czynnikiem z punktu widzenia kosztów ogólnych. W autobusach turystycznych i dalekobieżnych wyposażonych w najnowszą generację silników wysokoprężnych OM471. W autobusach turystycznych firmy Setra i w Mercedes-Benz Travego dzięki temu agregatowi i innym wdrożonym rozwiązaniom koszty paliwa powinny spaść o 4% przy jednoczesnej wyższej wytrzymałości i mocy. Przy przebiegu 100 tys. km i zużyciu ok. 24 l oleju napędowego na 100 km, każdy autokar wyposażony w silnik nowej generacji oszczędza co roku ok. 1 000 l paliwa, a emisja CO2 zmniejsza się o 2,5 tony.

Kolejnym przykładem technologicznej ofensywy autobusów firmy Daimler jest Citaro w wariancie na gaz ziemny. Nowa konstrukcja napędzanego gazem silnika M 936 sprawia, że Citaro NGT jest do 20% wydajniejszy w porównaniu z poprzednim modelem, a ponieważ korzysta z biogazu zimnego pozostaje ponadto niemal neutralny w zakresie emisji CO2. Ten argument przekonał Stadtwerke Augsburg GmbH: niedawno to przedsiębiorstwo komunikacji odebrało 12 pojazdów Citaro NGT. Zamówienie obejmuje łącznie 53 autobusy przegubowe i 15 pojazdów jednoczęściowych.

Alternatywnie do prowadzonej w dalszym ciągu optymalizacji napędów dla silników spalinowych podejmowane są kolejne działania, których celem jest przyszłościowy rozwój Citaro E-CELL z napędem akumulatorowym i Citaro

Od końca 2018 r. pojawią się na ulicach produkowane seryjnie autobusy, które Daimler Buses wyposaży w napędy oparte o obie wymienione koncepcje. Pracując nad tymi technologiami Daimler Buses korzysta z tego, że jest częścią koncernu. Bowiem działy odpowiedzialne za różne rodzaje pojazdów wspólnie pracują nad rozwiązaniami mającymi zapewnić jazdę bezemisyjną. Dotyczy to również np. zintegrowania nowej platformy elektronicznej B2E w Citaro. Jest ona jeszcze bardziej wydajna, niezawodna i elastyczna.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


51 906 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 263 931 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 614 ofert w bazie

OFERTY SZKOLEŃ

Kategorie szkoleń: przemysł, nieruchomości, handel, branża spożywcza

Szkolenia dla branży medycznej i farmaceutycznej

Szkolenia dla samorządów

2 731 651 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

    partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP