PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Spieszmy się z pomocą dla motobranży

Autor: wnp.pl (AG)
16-04-2009 16:33
Spieszmy się z pomocą dla motobranży

W Europie rozwija się kryzys, który w szczególny sposób dotyka branży motoryzacyjnej. Pojawia się pytanie, czy ta sytuacja jest tylko i wyłącznie zagrożeniem dla działalności firm, które funkcjonują w sektorze, czy też może staje się szansą na przeprowadzenie restrukturyzacji, na zoptymalizowanie kosztów działalności, na stworzenie podstaw do działania w przyszłości.

- W sytuacji kiedy faktycznie istotna jest kwestia gotówki, która w firmie zostaje, to na co szczególnie warto zwrócić uwagę jeśli chodzi o udogodnienia dla firm na czas kryzysu, to możliwości zarządzania ich zobowiązaniami podatkowymi, powiedział Mirosław Michna, partner w Firmie KPMG, dodając, że w tym zakresie istnieje tak naprawdę szeroka gama możliwości, zmierzających do tego, żeby zobowiązania takie regulować później, żeby nie kreować zbędnej straty podatkowej, która jest jak wiadomo rozliczana tylko częściowo w kolejnych latach. Można też zaproponować kilka rozwiązań wynikających chociażby z różnic kursowych. To wszystko prowadzi do wniosku, że w trudnych czasach bardzo dobrze jest się zastanowić nad wszelkiego rodzaju optymalizacjami podatkowymi, które prowadzą efektywnie do tego, żeby w firmach zostawało więcej pieniędzy. - I nie chodzi tutaj o unikanie płacenia podatku - mówił Michna - a jedynie o możliwość przesunięcia tego w czasie.
Inne pytanie, które przewinęło się podczas motoryzacyjnej sesji Europejskiego Kongresu Gospodarczego dotyczyło wątpliwości, czy ten krajowy sektor wymaga szczególnych interwencji ze strony polskich władz. Czy to co się dzieje, w istocie wymusza na rządach reakcję, czy inne branże nie znajdują się w podobnej sytuacji i powinny być również wspierane? To, że branża jest w szczególnej sytuacji potwierdzili już przedstawiciele Komisji Europejskiej. Potwierdziły też niektóre kraje Unii Europejskiej, które wprowadziły u siebie preferencyjne warunki dla sektora. Wprowadziła np. Portugalia, gdzie funkcjonuje na dobrą sprawę tylko jeden zakład motobranży. W Polsce jest ich o wiele więcej a programów stymulacyjnych nie wdrożono. Więc może sektor motoryzacyjny nie ma znaczenia dla polskiej gospodarki ?

Stanowczo zaprzeczyła temu Grażyna Henclewska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki: - Przemysł motoryzacyjny jeśli chodzi chodzi o Europę i Polskę ma szczególną pozycję jako główna siła napędowa wzrostu gospodarczego. To branża generująca eksport i pobudzająca innowacje, tworząca miejsca pracy. Zasięg jej funkcjonowania rozciąga się daleko poza sam sektor, poprzez szeroką sieć powiązań - mówiła Henclewska, dodając, że UE jako całość jest największym na świecie producentem pojazdów silnikowych, potężnym pracodawcą. Suma inwestycji w badania i wiedzę rocznie sięga ponad 20 mld euro. Zakres współdziałania z motobranżą obrazuje fakt, że wśród dostawców są przecież firmy sektora stalowego, chemicznego, elektronicznego czy IT.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 307 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP