Mercedes-Benz wprowadził na rynek paletę silników spełniających normę czystości spalin Euro 5. Jednostki stosowane są do napędu użytkowego modelu Sprinter.
Podstawowe parametry silników odnoszą się do ich rozwiązań technicznych. A mamy tu: CommonRail IV generacji o ciśnieniu roboczym wtrysku 1800 barów, dwa wałki wyrównoważające z napędem od strony skrzyni biegów, turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek w podstawowym silniku, dwie turbosprężarki w układzie szeregowym w mocniejszych silnikach rzędowych, reaktor katalityczny i filtr cząstek stałych połączone w jednej wspólnej obudowie.
Dzięki temu zakładana redukcja zużycia paliwa silników Euro 5 w stosunku do Europ 4 to: 88 KM na 95 KM i spadek o 1,1 l/ 100 km, 109 KM na 129 KM i spadek do 1,3 l/ 100 km, 150 KM na 163 KM i spadek do 0,7 l/ 100 km oraz 184 KM na 190 KM i redukcja do 1,5 l/ 100 km.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sprinter z Euro 5 w Polsce