W pierwszej połowie br. sprzedano w Polsce 590 autobusów pow. 8 ton dmc. To o 64 szt. mniej niż rok wcześniej (-9,78%). Spadek dotknął najważniejsze segmenty naszego rynku (poza autobusami turystycznymi i szkolnymi).
Instytut Samar, korzystając z danych JMK Analizy Transportowe podaje, że zdecydowane I miejsce w segmencie autobusów miejskich po pierwszej połowie 2008 r. zajmuje Solaris z wynikiem 111 sprzedanych pojazdów. II miejsce objął Jelcz (73), a trzecie Scania (50).
W omawianym okresie nastąpił dynamiczny wzrost sprzedaży w segmencie autobusów turystycznych, gdzie łącznie dostarczono 97 autokarów (pow.8 t. dmc), czyli o 14 szt. więcej niż rok temu (+16,86%).
Na listę rankingową wrócił Mercedes-Benz, który bezpośrednio konkuruje z zeszłorocznym liderem - Scanią. Trzecia jest VDL Bova.