Wzrost globalnej sprzedaży samochodów Volvo trwa. W październiku firma wydała 45 801 aut, czyli o 12,6% więcej niż rok wcześniej. To przede wszystkim zasługa sprzedaży flagowego modelu XC90 za oceanem. Także europejscy dealerzy marki zaraportowali poprawę wyników sprzedaży.
Również sprzedaż w Europie wzrosła osiągając łącznie poziom 24 468 szt., co daje 5,2 % poprawę wyniku. Na wyróżnienie zasługuje rynek szwedzki, który zyskał o 9%. Dzięki temu udział marki w rynku to już niemal 22%. Dobre wyniki płyną także z Niemiec, gdzie rosnąca sprzedaż modelu XC90 sprawiła, że był to drugi w kolejności region pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy modelu.
W Chinach nie słabnie zainteresowanie modelami XC60 oraz S60L, które przełożyło się na 2% wzrost sprzedaży w porównaniu do października 2014.
Globalnie wśród najpopularniejszych modeli Volvo prowadzi Volvo XC60 z wynikiem 12 645 sprzedanych egzemplarzy (2014: 11 895), na drugim miejscu znajduje się V40 oraz V40 Cross Country, których dostarczono łącznie 8 407 (2014: 9 981). Trzecim w kolejności najpopularniejszym modelem był flagowy Volvo XC90 - sprzedano 6 430 szt.
źródło: Volvo