XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Sprzedaż salonowa na hamulcu

Sprzedaż salonowa na hamulcu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wakacje pogorszyły nastroje importerów i dealerów sprzedających nowe auta. W lipcu i sierpniu sprzedano ok. 53 tys. aut osobowych i dostawczych - wynika ze wstępnych prognoz importerów. To o kilkaset sztuk mniej niż w ub.roku.

Liczono na nieznaczne poprawienie lub nawet utrzymanie wyników na ubiegłorocznym poziomie. W efekcie całoroczna sprzedaż nowych pojazdów jest wyższa od ubiegłorocznej tylko o ok. 12% - pisze "Dziennik" - podczas gdy jeszcze na początku roku nabywców znajdowało blisko 20% więcej aut niż rok temu. Kiepskie miesiące wakacyjne już zmusiły importerów do zweryfikowania prognoz sprzedaży na cały rok. Teraz będą zadowoleni, jeżeli sprzedadzą 310 tys. aut osobowych.

Jak się okazuje, nawet wypracowanie takiego wyniku może nie być łatwe. Importerzy coraz bardziej obawiają się bowiem spadku zainteresowania nowymi autami ze strony firm, które zawsze w końcówce roku ruszają na zakupy. W tym roku taki ruch wcale nie jest pewny, bo w ostatnich miesiącach pod wpływem dużego importu używanych samochodów oraz obniżki cen na nowe auta doszło do sięgającej nawet 15% przeceny na rynku samochodów używanych.

W rezultacie po odsprzedaniu starego wozu zostaje mniej środków na zakup nowego. Coraz realniejsza staje się więc groźba ograniczenia lub nawet rezygnacji z zakupów flotowych w tym roku.

Dzinnik przywołuje wypowiedź Macieja Kilima, zastępcy kierownika działu sprzedaży i marketingu Toyota Motor Poland; - Testem prawdy będzie wrzesień. Wtedy okaże się też, czy polskiemu rynkowi uda się oprzeć ogólnoeuropejskiemu kryzysowi w sprzedaży nowych aut.

Toyota sprzedała w sierpniu najwięcej aut, przy okazji przełamując trend spadku sprzedaży rok do roku notowany w ostatnich miesiącach. - To efekt obniżki cen, jaką wprowadziliśmy w związku z umacnianiem się złotego wobec euro - mówi Kilim.

W ślady japońskiego koncernu nie poszło jednak zbyt wielu importerów. W rezultacie klienci wybrali zagraniczne salony i komisy. Co do tego nie ma wątpliwości Eliza Kamińska z EurotaxGlass’s, firmy monitorującej krajowy rynek motoryzacyjny. Jej zdaniem aktywność importerów aut z zagranicy dodatkowo stymulowała zmiana przepisów dotycząca podatku akcyzowego. Od 19 lipca wysokość podatku wyliczana jest od wartości rynkowej pojazdu, a nie jak wcześniej ceny zapisanej na fakturze.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Sprzedaż salonowa na hamulcu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!