PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stan aktualny i tendencje rozwojowe odlewnictwa na przykładzie odlewania pod ciśnieniem w USA

Autor: JERZY JÓZEF SOBCZAK, PIOTR DUDEK
17-12-2017 13:30 |  aktualizacja: 17-12-2017 13:44

Niniejszy artykuł, zaprezentowany w trakcie X Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej "Innowacje w odlewnictwie ciśnieniowym", która miała miejsce w dniach 15-17 maja 2017 roku we Włoszakowicach w Wielkopolsce, powstał na bazie znakomitej pracy analitycznej Daniela L. Twaroga, prezesa NADCA - North American Die Casting Association [1], która wprost odnosiła się do scenariuszy rozwoju sytuacji odlewnictwa amerykańskiego po niedawnych wyborach prezydenckich.


Podniesienie podatku o jeden procent PKB powoduje obniżenie PKB o mniej więcej trzy procent. Wzrost PKB prowadzi do zwiększenia zatrudnienia, gdyż firmy generują wyższe zyski oraz dysponują większymi środkami inwestycyjnymi.

Bierność rządu jest niemal tak samo szkodliwa dla biznesu jak jego ingerencja, zwłaszcza nadmierna i nietrafiona. Istnieje zbyt wiele regulacji obejmujących wszelkie rodzaje działalności gospodarczej by można było podjąć choćby próbę minimalizacji kosztów. W grudniu 2016, bierność obecnej administracji rządowej (eX-Im bank), jej ingerencja (zezwolenia na budowę rurociągu gazu ziemnego), a także mylne oceny doprowadziły do straty milionowych kwot z kieszeni podatników i jednocześnie utrudniły prowadzenie działalności gospodarczej w USA. Wyeliminowanie zbędnych regulacji z pewnością przyczyni się do generowania oszczędności. Jako przykład może posłużyć jedno z rozporządzeń rządowych, które przyczyniło się do rozwoju przemysłu odlewania ciśnieniowego. Przyjęte normy dotyczące oszczędności paliwa pojazdów samochodowych spowodowały, że firmy motoryzacyjne zaczęły kłaść nacisk na redukcję ciężaru ich floty.

Mniejszy ciężar pojazdu wciąż jest postrzegany jako najlepszy sposób na spełnienie wymagań dotyczących norm emisji spalin.

Niemniej jednak nie jest to sposób na to, by przemysł motoryzacyjny zmuszał Amerykanów do zakupu produktów, które będą wspomagały uzyskanie niższej emisji spalin. Z tego względu istnieje konieczność dalszego zwiększania stosowania stopów aluminium w znacznie większej liczbie modeli niż dotychczas.

Nawet jeśli możliwe będzie osiągnięcie zakładanego wyniku, czy faktycznie dojdzie do redukcji emisji spalin? Oficjalne uśrednione wyniki badań floty pojazdów znacznie odbiegają od wyników rzeczywistych co powoduje wprowadzanie kolejnych rozporządzeń (rys. 2).

W roku 2012 producenci pojazdów samochodowych wyznaczyli sobie za cel uzyskanie zużycia paliwa w stosunku 54,5 mili z galona(5,2 l/100 km) do roku 2025 pod warunkiem, że omawiane normy zostaną poddane ponownemu oszacowaniu w roku 2017. Problem w tym, że obecnie kupowane w USA samochody są coraz cięższe (rys. 3).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

31 127 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

738 933 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP