PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stan aktualny i tendencje rozwojowe odlewnictwa na przykładzie odlewania pod ciśnieniem w USA

Autor: JERZY JÓZEF SOBCZAK, PIOTR DUDEK
17-12-2017 13:30 |  aktualizacja: 17-12-2017 13:44

Niniejszy artykuł, zaprezentowany w trakcie X Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej "Innowacje w odlewnictwie ciśnieniowym", która miała miejsce w dniach 15-17 maja 2017 roku we Włoszakowicach w Wielkopolsce, powstał na bazie znakomitej pracy analitycznej Daniela L. Twaroga, prezesa NADCA - North American Die Casting Association [1], która wprost odnosiła się do scenariuszy rozwoju sytuacji odlewnictwa amerykańskiego po niedawnych wyborach prezydenckich.


Już teraz producenci powinni posiąść wiedzę na temat sposobu wytwarzania takich materiałów, by zapobiec konkurencji ze strony materiałów pochodzenia europejskiego, azjatyckiego lub materiałów produkowanych w Meksyku, co mogłoby doprowadzić do wyparcia z rynku. Instytut Odlewnictwa chętnie służy we wszelkich innowacyjnych badaniach prowadzonych celem pozyskiwania nowych rozwiązań materiałowych, konstrukcyjnych i technologicznych.

Jeśli wierzyć przewidywaniom, że wskaźnik produkcji pojazdów utrzyma się na wysokim poziomie w najbliższych latach oraz że meksykańska gospodarka nadal będzie się rozwijała w dotychczasowym tempie, wystąpi bezwzględna konieczność opracowania nowych zaawansowanych technologicznie aplikacji. Zdolność do wytwarzania odlewów HPDC o 14% wydłużeniu pozwoli wejść na rynki wcześniej opanowane przez odlewy niskociśnieniowe/grawitacyjne/kokilowe.

Należy wziąć pod uwagę, że ilość odlewów ciśnieniowych na rynku będzie się zmniejszała ze względu na rozpowszechnianie się pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym (EV) (rys. 20). Pojemność i trwałość akumulatorów będzie bezpośrednio powodowała przejmowanie rynku EV. Główną wadą akumulatorów jest kosztowne i geopolityczne uwikłanie w aspekcie uwarunkowań dotyczących ich produkcji. Pod koniec roku 2016 firma Honda wraz z Daido Steel zademonstrowały silnik elektryczny niezawierający metali ziem rzadkich.

Koszty oraz dostępność na rynku krajowym tych materiałów stanowiła do tej pory istotną barierę w dalszym rozwoju.

Aby przejść na właściwe tory w celu maksymalnego ograniczenia zjawiska globalnego ocieplenia, ostatni silnik benzynowy zostanie sprzedany około roku 2035. Raport przygotowany przez Climate Action Tracker (CAT), przeprowadzony przez trzy europejskie grupy badawcze, opisuje radykalne zmiany, które należy wprowadzić w celu wdrożenia samochodów elektrycznych oraz zwiększenia wydajności zasobów paliwowych, gdyż transport emituje około 14 procent gazów cieplarnianych w skali światowej.

Przypuszczalnie ostatnie pojazdy napędzane paliwami kopalnymi będą obecne na drogach do roku 2050. Ograniczanie produkcji określono na datę wcześniejszą niż zakłada to większość producentów samochodów. Na przykład w firmie Toyota obowiązuje zasada "zero emisji dwutlenku węgla" w odniesieniu do nowych pojazdów, co ma za zadanie doprowadzić do redukcji emisji spalin o 90 procent do roku 2050 w odniesieniu do poziomów z roku 2010.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

22 344 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

723 400 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP