PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stan aktualny i tendencje rozwojowe odlewnictwa na przykładzie odlewania pod ciśnieniem w USA

Autor: JERZY JÓZEF SOBCZAK, PIOTR DUDEK
17-12-2017 13:30 |  aktualizacja: 17-12-2017 13:44

Niniejszy artykuł, zaprezentowany w trakcie X Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej "Innowacje w odlewnictwie ciśnieniowym", która miała miejsce w dniach 15-17 maja 2017 roku we Włoszakowicach w Wielkopolsce, powstał na bazie znakomitej pracy analitycznej Daniela L. Twaroga, prezesa NADCA - North American Die Casting Association [1], która wprost odnosiła się do scenariuszy rozwoju sytuacji odlewnictwa amerykańskiego po niedawnych wyborach prezydenckich.


Już teraz producenci powinni posiąść wiedzę na temat sposobu wytwarzania takich materiałów, by zapobiec konkurencji ze strony materiałów pochodzenia europejskiego, azjatyckiego lub materiałów produkowanych w Meksyku, co mogłoby doprowadzić do wyparcia z rynku. Instytut Odlewnictwa chętnie służy we wszelkich innowacyjnych badaniach prowadzonych celem pozyskiwania nowych rozwiązań materiałowych, konstrukcyjnych i technologicznych.

Jeśli wierzyć przewidywaniom, że wskaźnik produkcji pojazdów utrzyma się na wysokim poziomie w najbliższych latach oraz że meksykańska gospodarka nadal będzie się rozwijała w dotychczasowym tempie, wystąpi bezwzględna konieczność opracowania nowych zaawansowanych technologicznie aplikacji. Zdolność do wytwarzania odlewów HPDC o 14% wydłużeniu pozwoli wejść na rynki wcześniej opanowane przez odlewy niskociśnieniowe/grawitacyjne/kokilowe.

Należy wziąć pod uwagę, że ilość odlewów ciśnieniowych na rynku będzie się zmniejszała ze względu na rozpowszechnianie się pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym (EV) (rys. 20). Pojemność i trwałość akumulatorów będzie bezpośrednio powodowała przejmowanie rynku EV. Główną wadą akumulatorów jest kosztowne i geopolityczne uwikłanie w aspekcie uwarunkowań dotyczących ich produkcji. Pod koniec roku 2016 firma Honda wraz z Daido Steel zademonstrowały silnik elektryczny niezawierający metali ziem rzadkich.

Koszty oraz dostępność na rynku krajowym tych materiałów stanowiła do tej pory istotną barierę w dalszym rozwoju.

Aby przejść na właściwe tory w celu maksymalnego ograniczenia zjawiska globalnego ocieplenia, ostatni silnik benzynowy zostanie sprzedany około roku 2035. Raport przygotowany przez Climate Action Tracker (CAT), przeprowadzony przez trzy europejskie grupy badawcze, opisuje radykalne zmiany, które należy wprowadzić w celu wdrożenia samochodów elektrycznych oraz zwiększenia wydajności zasobów paliwowych, gdyż transport emituje około 14 procent gazów cieplarnianych w skali światowej.

Przypuszczalnie ostatnie pojazdy napędzane paliwami kopalnymi będą obecne na drogach do roku 2050. Ograniczanie produkcji określono na datę wcześniejszą niż zakłada to większość producentów samochodów. Na przykład w firmie Toyota obowiązuje zasada "zero emisji dwutlenku węgla" w odniesieniu do nowych pojazdów, co ma za zadanie doprowadzić do redukcji emisji spalin o 90 procent do roku 2050 w odniesieniu do poziomów z roku 2010.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

598 936 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.