Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Stoi produkcja w lubelskim Intrallu

Autor: Rzeczpospolita
20-06-2007 13:37

Sąd odrzucił wniosek producenta furgonetek Lublin i Honker o ogłoszenie upadłości z możliwością układu. W lubelskiej spółce, źle dzieje się od roku. Jej przedstawiciele nie przygotowali się do zmiany norm emisji spalin przez silniki z Euro III na Euro IV, dodatkowo na wynikach niekorzystnie odbiły się różnice kursowe dolara do złotego, co miało znaczenie zwłaszcza w kontaktach z Białorusią - największym zagranicznym odbiorcą gotowych zestawów do montażu lublinów.

Intrall wycofał się też z rynku niemieckiego. Ostatecznie, spółka zaprzestała seryjnej produkcji, bo nie ma na to pieniędzy.
- Dopiero w marcu zrobiliśmy homologację silników zgodną z normą Euro IV. Postój w produkcji spowodował jednak, że banki odmówiły udzielania nam kredytu na bieżącą działalność. To główny powód kłopotów - wyjaśnia Stanislav Shelestov, prezes Intrall Polska.

Za własne środki firma zdołała wyprodukować jedynie 20 honkerów i 30 lublinów. Na powtórne uruchomienie produkcji trzeba blisko 20 mln zł. Spółka ma także długi wobec kilkuset wierzycieli, głównie dostawców części. Nie ujawnia, w jakiej wysokości, ale wierzyciele, z którymi rozmawiał dziennik Rzeczpospolita, szacują, że zaległości mogą wynosić kolejne 15mln zł. Samemu syndykowi masy Daewoo Motor Polska firma winna jest ponad 4,2 mln zł.

Zarząd Intrallu Polska liczył, że z zapaści pomoże mu wyjść sąd, do którego złożył wniosek o ogłoszenie upadłości z możliwością układu. Ten jednak odrzucił go, bo nie spełniał wymogów formalnych. Intrall może złożyć zażalenie na to postanowienie lub uzupełnić wniosek i złożyć go ponownie. Shelestov zapewnia, że firma chce nadal produkować lublina i honkera, gdyż ciągle wpływają zamówienia od dilerów oraz Ministerstwa Obrony Narodowej. Twierdzi, że właściciel spółki - brytyjska firma International Truck Alliance Ltd - gotowa jest ją dokapitalizować lub udzielić pożyczki. Potrzebna jest jednak dobra wola wierzycieli i banków - czytuje prezesa Rzeczpospolita. Intrall zatrudnia ponad 400 osób, a właściciel w rozwój zakładu i badań nad markami Lublin, Honker i Lubo zainwestował kilkadziesiąt milionów złotych.

Intrall powstał w grudniu 2003 roku na gruzach Daewoo Motor Polska w Lublinie. Jego właścicielem jest brytyjska ITA Ltd, dystrybutor ciężarówek kamaz. Ona z kolei, powiązana jest z rosyjską grupą Intrall, w skład której wchodzą firmy: Kamaz i Chimex.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 526 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP