Istotny, a nowy element układów chłodzenia silników Daewoo Andoria, Lublin i Polonez jest przykładem zastosowania innowacyjnej konstrukcji i zaawansowanej technologii wypracowanej przez zespół Badań i Rozwoju firmy. Dzięki nim powstał wyrób zupełnie nowej generacji.
Konstruktorzy Termotu zmodyfikowali prowadnicę dolnego zaworu, odcinającego krótki obieg cieczy chłodzącej w silniku. Zmniejszono jej średnicę tak, aby wyeliminować możliwość kolizji z występem, znajdującym się w dolnym gnieździe.
Wprowadzenie wymienionych zmian oraz zastosowanie stożkowej sprężyny, pozwoliło zwiększyć możliwość ruchu dolnego zaworu. W nowym rozwiązaniu może on wykonać skok ponad 20 mm (w dotąd spotykanych konstrukcjach było to 6-10 mm). Ma to zapobiec - w przypadku wystąpienia wyższej temperatury silnika (jazda pod górę, obciążenie, korek itp.) zablokowaniu pracy termostatu i w jego rozregulowaniu bądź zniszczeniu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stołeczny Termot wprowadza nowe termostaty