PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Styczniowe roszady w rankingu sprzedaży samochodów

Autor: IBRM Samar
13-02-2008 12:32

Grupa dziesięciu najchętniej kupowanych przez klientów marek w zasadzie się nie zmieniła. Początek roku przyniósł jednak zmiany na poszczególnych pozycjach.

Zmiany nie dotyczą pierwszej pozycji - Toyota jak była w ub.r. tak i w tym pozostaje liderem sprzedaży. W styczniu '08 klienci kupili 3 535 samochodów japońskiej marki (+11,5% w porównaniu do stycznia ub.roku, 12,5% udział w rynku). Przesunięcie widoczne jest na pozycji drugiej, którą zajął Opel z 3 021 sprzedanymi samochodami (+34%, udział 10,7%). Na trzecie miejsce w rankingu spadła Skoda z wynikiem 2 980 samochodów sprzedanych (+6%, udział 10,5%). Czwarte miejsce, podobnie jak na koniec ubiegłego roku należy do Fiata, który sprzedał 2 502 auta (+20% w porównaniu do stycznia '07, udział 8,8%). Na piątej pozycji znalazło się Renault. Sprzedaż francuskiej marki wyniosła 1 743 sztuki (+18,9%, udział 6,14%). Szóste miejsce na liście rankingowej pozostało we władaniu Volkswagena. Sprzedaż tej marki to 1 727 samochodów (+38% - najwyższy poziom wzrostu zanotowany w pierwszej dziesiątce, udział w rynku 6,1%). Siódme i ósme miejsce w rankingu zajęły marki koncernu PSA, z tym że jak informuje IBRM Samar, zajmujący pozycję siódmą Peugeot (1 512 szt.) zmniejszył swoją sprzedaż o 3,3%, natomiast ósmy Citroen (1 438) zwiększył ją o 13,4%. Dopiero na dziewiątej pozycji znalazł się Ford (piąty na koniec ub.roku oraz rok temu). Sprzedaż tej marki, która zamknęła się liczbą 1 404 szt.(-11,6%) oznacza zmniejszenie udziału w rynku do niecałych 5%. Pierwszą dziesiątkę listy zamyka Honda ze sprzedażą w ilości 1 364 szt. (+50%).
Samar pisze, że przyczyny słabszej sprzedaży poszczególnych marek w styczniu mogą być wielorakie. Wśród nich można wymienić ograniczoną dostępność modeli starszego rocznika, a także nadchodzącymi zmianami w gamie modelowej, co zwyczajowo wpływa na ograniczenie poziomu sprzedaży starszych wersji.

Ranking najpopularniejszych marek samochodów używanych w Polsce różni się od rankingu aut nowych. Nie zmienia się jednak czołówka. Pierwsze miejsce wśród sprowadzonych pojazdów zajmuje Volkswagen (14 381, średnio 11-letni). Drugi jest Opel (9 494, średnio 10-latek). Trzecia pozycja należy do Forda (6 373, przeciętnie 9-letni). Na czwarte miejsce awansowało Audi (5 422 sprowadzonych aut, w średnim wieku 10 lat). Pozycję piątą dzierży Renault (5 627, średnio 9-letnie). Jak podaje Samar kolejne miejsca w styczniowym rankingu najchętniej sprowadzanych pojazdów osobowych należą do: Mercedesa (3 334), BMW (2 747), Seat i Peugeot oraz Toyota (1 761).

Zestawienie sumaryczne sprzedaży samochodów nowych oraz importowanych używanych pokazuje, że w styczniu br. sprzedano i sprowadzono do Polski niemal 100 tys. pojazdów o 6,8% więcej niż rok wcześniej. Samar pisze, że największy udział w rejestracjach ogółem samochodów w wieku do 4 lat posiada Skoda przed Toyotą i Fiatem.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 327 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP