Autobus miejski, w którym oszczędność zużycia paliwa i redukcja emisji CO2 do atmosfery mają sięgać 30%, jest również - zdaniem międzynarodowego jury - stylistyczną perłą.
W ruchu miejskim ważące do 18 t pojazdy, eksploatowane przy niskich i średnich prędkościach, wielokrotnie przyspieszają do 40‑50 km/h, aby zaraz potem się zatrzymać. Autobusy o napędzie konwencjonalnym podczas hamowania przekształcają energię kinetyczną w ciepło, co powoduje straty. Autobus MAN Lion’s City Hybrid odzyskuje energię z hamowania, aby potem z powrotem przekształcić ją na energię napędzającą. Przy pomocy zainstalowanej w autobusie hybrydowym automatyki rozruchu i wyłączania można dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa i redukcję emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Stylistyczny oskar dla miejskiego MAN Lion’s City Hybrid