XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Supertest Ekonomii rozstrzygnięty

Supertest Ekonomii rozstrzygnięty
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Auto Klub Dziennikarzy Polskich, Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar, Statoil oraz Automobilklub MAK - to organizatorzy piatej już edycji Supertestu Ekonomii, który właśnie został rozstrzygnięty.

Radosław Jaskulski, instruktor eco-drivingu Szkoły Auto, jadąc Skodą Fabią II 1.4 TDI, zużył na liczącej 444km trasie V Supertestu Ekonomii 14,11 litra oleju napędowego za 66 zł i 18 gr (4,69 zł za litr), uzyskując przeciętne spalanie 3,20 l/100 km.

Wynik poniżej 4 l/100 km uzyskało jeszcze pięć innych samochodów:
- Fiat Panda 1.3 Miltijet
- Renault Modus 1.5 dCi
- Hyundai i10 1.1 CRDi
- Toyota Prius
- Peugeot 308 1.6 HDi FAP

Dwa kolejne: Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDi oraz Seat Ibiza Ecomotive spalały odpowiednio 4,09 oraz 4,13 l oleju napędowego na 100 km.

Pozostałe samochody uczestniczące w imprezie były zasilane benzyną, a najlepszy wynik to 4,4l/100 km Mazdy2 1.3. Renault Clio Grandtour 1.2 TCE spalało średnio 4,79, a Citroen C3 1.4 16V Stop & Start 4,98 l/100 km.

Jeszcze o prawie litr większe zużycie odnotowały dwa Fordy Focusy 1.6 z firmy Europcar, które różniły się tylko ogumieniem. Jeden jechał na oponach standardowych, drugi na tzw. "zielonych" Michelin Energy Saver. Na mecie okazało się, że Focus ze standardowymi oponami zużył o 1,3 l więcej benzyny, a w przeliczeniu na 100km różnica wyniosła 0,28 l. Firma Michalin podaje, że opony Energy Saver pozwalają oszczędzić 0,2 l paliwa na 100 km.

Wymienione wcześniej rezultaty zostały osiągnięte w warunkach normalnego ruchu, przy przeciętnej między 65 a 70 km/h, bo taka wynika z dopuszczalnych limitów prędkości obowiązujących na trasie przejazdu. Ta wiodła drogą nr 7 z Warszawy do Elbląga, potem drogą nr 22 przez Malbork do autostrady A1, a następnie trójmiejską obwodnicą S6 - i drogą nr 216 do Władysławowa.

W kilku miejscach ruch był spowolniony z powodu robót drogowych, na końcu obwodnicy Trójmiasta uczestnicy imprezy utknęli na kilka minut w z górą kilometrowym korku, a dalej do Redy poruszali się w kolumnie w porze popołudniowego szczytu komunikacyjnego.

Bardzo interesujące jest porównanie rezultatów uzyskanych w Superteście z danymi podawanymi przez producentów, które w przypadku 12 z 13 samochodów są niższe od wartości katalogowego średniego zużycia.

×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Supertest Ekonomii rozstrzygnięty

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!