Na koniec 2010 roku firmy oferujące full service leasing w Polsce zdobyły ogółem 13,8 tys. klientów i przekroczyły próg 132 tys.. Rynek urósł o 25 co jest wynikiem dalekim od kilkudziesięcioprocentowych wzrostów, do których branża zdążyła przyzwyczaić, ale w czasie dekoniunktury wypracowany rezultat trzeba uznać za dobry, pisze w swoim raporcie Instytut Keralla Research.
Rynek outsourcingu samochodów służbowych w 2010 r. zanotował 2% wzrost liczby pojazdów przy niewielkim 0,2% spadku liczby klientów rok do roku. Gracze obsługujący najbardziej przywiązany do outsourcingu pojazdów i najstabilniejszy fragment rynku rok ubiegły zakończyli bez kłopotów. Słabsza koniunktura dotknęła głównie firmy CFM z przewagą w portfela flot kilkudziesięciu pojazdów, głównie z wykupioną opcją wyłącznego zarządzania lub najmu. Redukcje flot ograniczały się przeważnie do 200-500 pojazdów. Głównymi wygranymi rynku CFM w 2010 r. byli: Lease Plan Fleet Management, Arval i Bankowy Fundusz Leasingowy. Każda ze spółek powiększyła stan flot o ponad 2 tys. Także BRE Leasing oraz ING Car Lease w tym samym czasie pozyskały, po 1 000 samochodów. Wśród 42 objętych badaniem oferentów, którzy stanowią 98% rynku i obsługują łącznie 132 822 pojazdy, wzrost obsługiwanych flot odnotowały łącznie 23 firmy.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Sytuacja na polskim rynku Car Fleet Managment