Pod maską Skody Yeti - pierwszego SUV'a czeskiej marki - montuje się benzynowe turbodoładowane jednostki TSI oraz wysokoprężne TDI z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. Silniki wysokoprężne są wersjami silnika dwulitrowego z wysokociśnieniowym układem wtrysku paliwa, standardowo wyposażonymi w filtr cząstek stałych.
Silniki TSI doładowane za pomocą turbosprężarki mają pozwalać na uzyskanie dużej wartości momentu obrotowego w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotowej, charakteryzując się maksymalną siłą przy minimalnym zużyciu paliwa. Nowością wśród silników Skody jest podstawowa jednostka Yeti - czterocylindrowy silnik benzynowy 1,2 TSI (105 KM). To całkowicie nowa konstrukcja o małej pojemności skokowej. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik montowany jest tylko w połączeniu z przednim napędem. Jego mocnymi stronami są niskie zużycie benzyny, a co za tym idzie niewielki poziom emisji CO2. Drugą jednostką benzynową jest 1.8 TSI (160 KM) dostępny z napędem na obie osie.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Tak bije serce yeti