Firma BMW prezentuje szóstą generację modelu serii 3. To najlepiej sprzedająca się limuzyna klasy premium na świecie.
Początkowo oferowane będą cztery jednostki napędowe. Wszystkie wyposażono w technologię TwinPower Turbo działającą w oparciu o zasadę podwójnego doładowania. Oprócz znanych silników Diesla oraz benzynowej jednostki sześciocylindrowej, ofertę uzupełni nowa, czterocylindrowa konstrukcja benzynowa pracująca pod maską modelu BMW 328i.
BMW jest pierwszym producentem samochodów, który zaoferuje ośmiobiegową przekładnię automatyczną w modelu średniej klasy. Skrzynia może współpracować z każdą jednostką benzynową i wysokoprężną oferowaną w gamie, a dodatkowo pozwala korzystać ze standardowej funkcji Auto-Start-Stop.
Na pokładzie nowego BMW 3 nie zabraknie również elementów z zakresu BMW EfficientDynamics. Oprócz układu Auto-Start-Stop, są to system odzysku energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu oraz odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi. Układ Driving Experience Control oferuje teraz nie tylko tryby Comfort, Sport i Sport+, ale również tryb ECO PRO, którego priorytetem jest maksymalna wydajność paliwowa.
Wkrótce po premierze do gamy modelowej nowego BMW 3 dołączy wersja BMW 320d EfficientDynamics z silnikiem Diesla 2.0 o mocy 163 KM. Samochód wg deklaracji producenta ma zużywać średnio 4,1 l oleju napędowego na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km. Producent przewiduje także odmianę BMW ActiveHybrid 3.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Taka jest nowa "trójka" BMW