Fiat zapowiedział, że pod koniec 2010 r. pojawi się na rynku nowa marka oferująca tanie auta. Na początek rynkami zbytu staną się Brazylia i Europa Wschodnia. Samochody mogą być produkowane w Polsce.
Początkowo zakładano, że trafią one wyłącznie na rozwijające się rynki Ameryki Południowej oraz Europy Wschodniej. Kryzys sprawił, że pojazdy najprawdopodobniej trafią również do pozostałych krajów Europy. Ma to się stać w 2011 r.
Włoski koncern nie zdradził wielu szczegółów na temat nowej marki. Wiadomo tylko, że samochody będą produkowane w Polsce lub Serbii. W ofercie taniej marki znajdzie się sedan, przeznaczona na rynki Ameryki Południowej limuzyna i hatchback.
Pod jaką marką będą oferowane niskobudżetowe produkty Fiata? Odpowiedź na to pytanie najprawdopodobniej poznaliśmy pod koniec września, gdy Włosi przejęli serbską Zastavę, z którą współpracowali od ponad 50 lat. Od 2006 r. na licencji Fiata powstaje Zastava 10, czyli Punto II ze zmienionymi oznaczeniami i silnikami o mocy 60 oraz 85 KM. Ceny mają być dużo niższe niż w fiatowskich odpowiednikach.