Tata Motors zamierza sprzedawać Nano w Europie, dopiero gdy auto osiągnie stosowne normy bezpieczeństwa.
Nano osiągnął już normy zakładane dla lokalnego rynku w Indiach. Wagh twierdzi, że europejska wersja ("najtańszego pojazdu na świecie" - jak go okrzyknięto po premierze sprzed kilku miesięcy w Delhi) wzbogacona zostanie o poduszki powietrzne i inne systemy zabezpieczeń - tylko czy wtedy auto będzie jeszcze "najtańsze"? Tak czy inaczej "podejdzie" do testów Euro NCAP.
Tata jest już blisko wprowadzenia Nano na rynek indyjski ale plany sprzedaży w Europie operują odleglejszymi terminami.
- Wkroczymy na europejski rynek w odpowiednim czasie - zapowiadał niedawno szef Tata Motors Ratan Tata. Nie mówił jednak kiedy Nano mógłby być sprzedawany na Starym Kontynencie.
Tata stwierdził, że "maluch" mógłby być oferowany we wszystkich częściach Europy, bez ograniczenia do jej wschodniej części: - Zdecydowanie spoglądamy na zachód Europy, mając już dystrybutorów we Włoszech i Hiszpanii - mówił szef koncernu. Najpierw jednak Nano ma pojawić się w Azji i Afryce.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Tata chce 4 gwiazdek dla Nano w teście Euro NCAP