W I kwartale 2013 r. w gamie Renault Kangoo, w wersji osobowej i dostawczej, pojawiły się gruntowne zmiany - nowy design, nowe technologie i nowy silnik Diesla Energy dCi 110. Silnik ten uzupełnił gamę silników wysokoprężnych Kangoo, do której należały już dwa silniki Energy - o mocy 75 i 90 KM, najbardziej oszczędne pod względem spalania w swoich kategoriach, z wynikiem 4,3 l/100 km (112 g CO2/km). Obecnie na scenę wchodzi nowy silnik - tym razem benzynowy - Energy TCe 115.
115-konny silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1.2 l z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem, po downsizingu (jego pojemność została zredukowana o 25% w porównaniu z silnikiem benzynowym 1.6 l 16V poprzedniej generacji). Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm i jest dostępny w zakresie 2 000 - 4 000 obr./min - w tym 90% od 1 500 obr./min. Przy niskich prędkościach obrotowych, moment ten jest o 30 - 40% wyższy niż w poprzednim silniku.
Silnik Energy TCe 115, w połączeniu z technologią Stop & Start, z układem odzyskiwania energii przy zwalnianiu i hamowaniu (Energy Smart Management), ma zużywać wg zapewnień producenta o 22% paliwa mniej niż silnik benzynowy poprzedniej generacji.
źródło: Renault
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Technologia TCe trafia do gamy Renault Kangoo