PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Technologie zmienią oblicze motoryzacji

Autor: wnp.pl (WGK)
16-03-2016 17:36
Technologie zmienią oblicze motoryzacji

Samochód autonomiczny Audi TT.

Dynamiczne zmiany technologiczne, koncepcja zrównoważonego rozwoju i nowe preferencje konsumentów mogą znacząco zmienić rynki motoryzacyjne - wynika z raportu Automotive revolution - perspective towards 2030 przygotowanego przez McKinsey & Company.

Rosnąca popularność koncepcji usług na żądanie, takich jak „shared mobility” czy serwis usług łączności opartych na nowoczesnych technologiach i nowe modele biznesowe mogą zwiększyć przychody branży motoryzacyjnej o 30 proc., osiągając łączną sumę 1,5 bln dolarów w 2030 roku - czytamy w raporcie.

Według ekspertów McKinsey sprzedaż aut będzie się zwiększać, jednak roczny wskaźnik wzrostu spadnie z poziomu 3,6 procent z ostatnich pięciu lat do 2 procent do 2030 roku. Spadek będzie w głównej mierze powodowany rosnącą popularnością takich usług, jak car-sharing czy e-hailing. Analitycy Morgan Stanley przyznają, że zmiany w sektorze motoryzacyjnym dzieją się szybciej i bardziej zdecydowanie niż ktokolwiek mógł się spodziewać.

– Odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym powinno być przemodelowanie dotychczasowego podejścia biznesowego. Podstawą jest oczywiście innowacyjność oraz konsekwentne inwestycje w technologie mobilne, które coraz częściej wpływają na decyzje zakupowe klientów. Utrzymanie dotychczasowej konkurencyjności będzie uzależnione także od wprowadzania nowych produktów i usług. Już teraz giganci tego sektora testują własne rozwiązania typu car-sharing, które mają być odpowiedzią na dynamiczny rozwój takich marek jak Uber – tłumaczy Piotr Poprawski, dyrektor wrocławskiego Capgemini Software Solutions Center, które specjalizuje się w projektowaniu i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych dla liderów rynku motoryzacyjnego.

General Motors ogłosił niedawno wprowadzenie marki car-sharingowej o nazwie Maven, która działa na razie w jednym mieście w stanie Michigan. Własny system car-sharing DriveNow ma też BMW (razem z firmą Sixt), który obejmuje wybrane miasta w Niemczech, Austrii, Danii, Wiekiej Brytanii, Szwecji oraz USA. Natomiast Daimler stworzył platformę Car2Go, która działa w Europie i Stanach Zjednoczonych.

– Nowe modele biznesowe, które aktualnie wdrażają giganci sektora to odpowiedź na zmieniające się nastroje klientów. Zwłaszcza, że do głosu wchodzi pokolenie najmłodszych konsumentów wychowanych w dobie nowoczesnych technologii i rosnącej popularności rozwiązań ekologicznych – dodaje Piotr Poprawski.




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


20 118 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 164 107 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 715 ofert w bazie

2 782 171 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP