PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Tesla ma zacząć przynosić regularne zyski już w 2016 r.

Autor: PAP
11-02-2016 15:20
Tesla ma zacząć przynosić regularne zyski już w 2016 r.
Fot. Shutterstock.com

Elon Musk zapewnił inwestorów na środowej konferencji, że firma zacznie przynosić stałe zyski przed końcem roku. Tesla zamierza sprzedać w 2016 r. nawet o 80 proc. więcej samochodów - za sukces odpowiadać ma zwłaszcza duży popyt na modele S oraz X.

W ostatnim kwartale na rynek trafiło prawie 18 tys. sztuk modelu S (sedan) oraz X (SUV), co zwiększyło przychód Tesli o 27 proc. - firma zarobiła 1,2 mld dol. Kierownictwo firmy szacuje, że w tym roku dostarczy do klientów 80-90 tys. samochodów. To więcej niż prognozowali analitycy. Ich zdaniem Tesla miała wyprodukować 75-80 tys. aut.
Dodatkowo poinformowano, że 31 marca br. zaprezentowany zostanie nowy samochód elektryczny firmy - Model 3. Ma to być najtańsze auto w ofercie Tesli; kosztować ma ok. 35 tys. dolarów. Szacuje się, że nowy samochód trafi na rynek "pod koniec 2017 roku".

"Rezerwacje na Model 3 będzie można składać w sklepach Tesli od 31 marca i od 1 kwietnia online" - napisał Musk na Twitterze. Rezerwacja ma kosztować 1 tys. dolarów.

W odpowiedzi na informację kierownictwa firmy, akcje Tesli zwiększyły swoją wartość o 10 proc. Jason Wheeler, szef działu finansowego firmy, zapewnił, że osiągnie ona pierwsze zyski także dzięki zmniejszeniu kosztów produkcji samochodów oraz dzięki dopracowaniu łańcucha zaopatrzeniowego oraz usprawnienia tych procesów, które dziś przynoszą straty.

"Jestem zadowolony z kierunku, w jakim podąża dziś nasza firma. W ciągu ostatnich miesięcy zaszło w niej wiele zmian" - powiedział na konferencji Elon Musk, szef Tesli.

Tesla zamierza zainwestować 1,5 mld dol. w rozwój swoich możliwości produkcyjnych. W tym roku zacznie także funkcjonować ogromna fabryka akumulatorów w Nevadzie. Akumulatory i ogniwa są istotnym podzespołem elektrycznych samochodów Tesli. Producent chciałby także powiększyć sieć swoich salonów - zwłaszcza na terenie USA.

Eksperci wskazują, że firma potrzebuje sukcesu, bowiem jej rezerwy finansowe skurczyły się pod koniec 2015 r. do 1,2 mld dol. Opóźnienie premiery Modelu X także naraziło Teslę na straty w wysokości 67 mln dol.

Wprowadzenie Modelu X spowodowało też problemy produkcyjne. W czwartym kwartale 2015 roku Tesla wyprodukowała zaledwie 206 samochodów Model X - przypomina "FT".

Szef Tesli Elon Musk przyznał wtedy, że plany związane z tym modelem były zbyt ambitne i zapowiedział, że w przyszłości wyciągnięte zostaną z tego wnioski.

"Zastosowaliśmy (w Modelu X) zbyt wiele nowych funkcji i technologii, zbyt wiele świetnych rzeczy na raz w jednym projekcie" - tłumaczył Musk. Podkreślił, że szczególne problemy podczas produkcji stwarzały wertykalnie otwierane drzwi, a także tylne siedzenia.

Jednak Tesla przewiduje, że w drugim kwartale br. produkcja Modelu X wzrośnie do 1 tys. sztuk tygodniowo.

Teslę założono w 2003 r. w USA. Firma koncentrowała się do tej pory na produkcji luksusowych samochodów elektrycznych. Założyciele Tesli od początku podkreślają jednak, że ich celem jest sprzedaż samochodów adresowanych do przedstawicieli klasy średniej. Zapowiadany Model 3 ma być pierwszym autem, który wpisze się w tę strategię.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

28 252 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

585 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 047 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.