Tesla traci w oczach klientów. Wszystko przez...

Tesla traci w oczach klientów. Wszystko przez...
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wielomiesięczna zła passa Tesli wpłynęła negatywnie na wizerunek firmy w oczach klientów - wynika z ankiety przeprowadzonej przez YouGov w Stanach Zjednoczonych.

Ostatnie miesiące były zdecydowanie trudnym czasem dla zarządzanej przez Elona Muska Tesli, która powstała w 2003 roku jako firma założona przez Martina Eberharda i Marca Tarpenninga.

Choć na samochody z serii Model 3 wciąż utrzymuje się bardzo wysoki popyt, a firma wyceniana jest obecnie na sumę 48,3 mld dolarów, Tesla z powodu pojawiających się w mediach negatywnych informacji sporo straciła w oczach klientów. Przyczyniły się do tego m.in. wiadomości o kłopotach z realizacją zamierzonych przez firmę Elona Muska celów produkcyjnych, a także informacje na temat wypadków drogowych, podczas których aktywny był system Autopilota (umożliwiający częściowo autonomiczną jazdę), którym chwali się Tesla.

Według firmy badawczej YouGov, BrandIndex Tesli - parametr określający dominantę pozytywnych bądź negatywnych informacji na temat danej marki, jakie pojawiają się w mediach, a co za tym idzie stosunek opinii publicznej do danej firmy - w przypadku Tesli spadł z wartości 10 punktów do wartości -0,8. W ankiecie YouGov respondenci byli również pytani o ocenę jakości produktów Tesli; od marca wynik firmy obniżył się o osiem punktów, do poziomu 15 pkt.

Z profilu demograficznego badanych przez YouGov osób wynika, że klienci Tesli w USA to w przeważającej mierze mężczyźni w wieku między 25. a 44. rokiem życia, o poglądach zbliżonych do Partii Demokratycznej, mieszkający w południowej i północno-wschodniej części Stanów Zjednoczonych. Niemal dwie trzecie ankietowanych zadeklarowało, że postrzega siebie jako osoby, które lubią testować nowinki technologiczne.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!